Vill så mycket..

Usch vad jag vill göra så mycket saker just nu i mitt liv, men pengar och tiden finns inte tillräckligt till hands än:-)

Först på listan är en ny bil.

Blir galen av att inte ha en bil härhemma så förhoppningsvis får jag domen av Stockholms stad på måndag om det blir ersättning eller ej?? Hursomhaver så kommer vår nuvarande bil inte finnas någe mer i vår familj:-( Var till en bilplåt som gav ett enda besked och det var,, KÖP EN NY BIL.. Priset på att laga den hos en kunnig är mer än vad lånet ligger på just nu och eftersom varken jag eller Jarkko kan något om bilar, så är inte alternativ två något för oss.. Dvs köpa billiga delar på nätet och sätta dit dom själv..Så bilen kommer att säljas som en reservdelsbil till någon som är intresserad så får vi in lite pengar iaf, sen är det ju nya sommar och vinterdäck som även där drar in lite pengar..

Så en bättre begagnad bil kommer att inhandlas oavsett ersättning eller ej,. men visst håller jag tummarna för att det går vår väg där:-) Är ju även en massa balkonger som kräver ersättning där..Fortsättning följer som sagt..

Sen är det boendet..

Jag spyr snart på väggarna här och hade det inte varit för att jag bundit lånet på fem år så skulle jag redan lagt ut den för försäljning..Söker desperat efter en hygglig trea med bra hyra just nu då vi ska vänta med att köpa något nytt.. Känner för att hyra tills jag hittar mitt drömboende:-) Men att ha krav på standarden i denna stad gör det inte lättare att finna något, är som att leta en nål i en hösack:-)

Plugga..

Japp, jag som hatat skolan sen barnsben vill nu sätta mig i skolbänken igen, men denna gång på distans:-) Har varit inne på att plugga upp mig till förskolärare och det kanske sker framöver, men just nu så är det företagsekonomi som jag vill plugga.. Anledningen är att vi funderar starkt på att öppna eget och att jag ska sköta pappersarbetet medans Jarkko sköter sysslorna, detta kan jag ha som en bisyssla till mitt eget jobb, men att jag kan få råd att gå ner i tid ett tag:-)

Att starta eget skulle innebära stor förändring i vår ekonomi på lång sikt och detta skulle till slut kunna underlätta min jakt på vårt drömboende och ja då skulle jag inte behöva sitta här och bara vilja spy på dess tränga väggar:-)

Nä det gäller att ta sig tiden för att komma någonstans och det är dags att börja nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0