Skolval..

                         

                      japp så var det nu dags att klicka in skolvalet till min lilla flicka som bara blir större och större <3


Kan inte förstå att när sommarsemestern är över så är det dags för henne att ta ett stort kliv in i ett långt skolliv, tror dock att det kommer bli super med förhoppningsvis en massa nya tjejkompisar att lära känna för min blyga lilla tjej. Bästisen har ju tyvärr lämnat landet och den andra kompisen flyttar nu i vår så i hennes förskoleklass finns det utöver Leia 2 tjejer och bara en i hennes ålder så dags att få nya tjejkompisar helt klart :-)

var skeptiskt till vår nårmaste skola, men efter att ha varit där på besök så känns det bra samt att jag samtalat med en förälder på mitt jobb som jobbar inom skola och henne råd var att ta det närmaste och se.. skulle det var så att vi inte är nöjda så är dte ju bara att byta till den "riktiga" skolan börjar.. Sen vet man ju aldrig om vi blir kvar här i Blackan?? Drömmen är ju att flytta, men inte så lätt i denna stad att hitta nytt..

ser framemot augusti då inskolningen tar start och jag hoppas verkligen att Leia´s blyghet avtar med åldern, kan vara tyst som en mus och sitta fastklistrad i en, men i själva verket så är hon ju en tjej med en massa fart och ideer i.. klok är hon oxå om jag får säga mitt..

Nu blir det till att öva öva ännu mer på siffror, bokstäver mm till skolstarten tar vid och jag hoppas innerligt det blir en trygg tillvaro för henne, för även om det rör sig om små barn så vet man ju att det är så lätt att bli utanför om man inte tar för sig och det är väl det jag är rädd för, att alla andra redan känner varandra och ingen tar notis om min lilla flicka :-(

usch har sån blandning av känslor inför skolstarten.. Längtan blandat med rädsla för att min lilla flicka ska bli en ensamvarg pga henens blyghet..Man vet ju sen man själv var barn hur lätt det var att hamna utanför tjejgängen om man inte passade in och sen dess har det ju bara blivit värre..Sen är det väl ännu mer sånt i en storstad?? 

Men viktigaste är iaf att Leia ser framemot detta och mina känslor ska absolut inte ösas över henne utan nu ska vi tillsammans se framemot detta :-) 

Skolåret hösten 2012 närmar sig men först ska vi njuta av vår och sommar jag och min lilla flicka <3 

Kommentarer
Postat av: Anonym

aw vilken söt kommentar du lämnade <3 tack för ditt pepp! Du e underbar!

2012-01-28 @ 20:45:39
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0