Frestelsens pris är hård ...

Idag på jobbet så kom vår underbara vikarie med en hemmagjord kladdkaka till personalen <3

Tackade och förklarade att hade jag inte gått på min LCHF så hade jag gärna smakat, men så kom den där förbannande rasten :-)

På bordet i personalrummet låg dom där och suktades att få bli uppäten och med kopp kaffe i handen så kunde jag inte låta bli..Är absolut inget kakmonster annars men då hon varit så gullig och bakat detta till oss så kunde jag inte bara låta dom ligga där så en bit hamnade automatiskt i min hand och gisses så gott..dock då den var uppäten så insåg jag hur mycket chocklad och socker den faktiskt innehöll och det blev en för mastig känsla för mig och sen satte det igång..

Magen var i uppror i 100!!!

trodde fasen inte jag skulle kunna hämta barnen utan att behöva springa hem till toan för som ni alla LCHFáre vet så blir ju magen helt sagolik utan gaser mm på LCHF och stoppar man i sig en sån här kolhydratbomb så blir det ju katastrof för magen :-)
'
Nu har jag iaf boostat till den med en hel del vatten och nu vet jag ännu mer hur rätt LCHF är oavsett hur gott allt ser ut och nästa gång det bjuds på smarriga bakverk så står jag emot men tackar för omtanken :-)

Det är ju tur detta inte är något återkommande på vårt jobb ;-)

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ringde förskolan idag och rådfrågade. Dom hade aldrig hört talas om att de va OK att gå när ögonen kladdade lite.. Bra att 1177.se har samma rön..

Jo, lite ljuskänslig är han. Har även kommit lite från andra ögat. Sen frågade jag om storasyster kunde gå ändå. Lät tveksamt tyckte jag.

De jag är mest orolig över är att min träning kommer bli lidande, haha. Får köra kvällspass istället!

Trevlig helg

2012-01-14 @ 00:12:40
URL: http://gustavpers.blogspot. com
Postat av: Anonym

ja men gumman så blir dt när man faller för ursäkterna. nu är dt lite though love men skippa de helt!!!!



Du fixar detta!! Det vet jag!! Jag tror på dig men du måste tro på dig själv <3



aw söt du e tack gumman <3

2012-01-14 @ 18:42:19
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0