Fokus...

Efter en kollosalt ofokuserad vecka med noll motivation på vare sig kost och motion så har jag nu bestämt mig för att gå all in igen...

Nu är det total fokus på att äta strikt LCHF fram till julbordet dukas upp och det finns inga undanflyjter längre..inser ju efter denna vecka med en kost innefattande kolhydrater att jag mår skit av det..Dåligt humör, trött för jämnan och känner mig allmänt usel så det är bara att inse att oavsett när jag är framme i mål så ska jag leva efter LCHF för det får mig att må bra helt enkelt och det är viktigare än alla kilon just nu..

Har ju skippat veckans vägning nu 2 veckor i rad och kommer så göra fram till sista vägningen på rivstart som sker om 2 veckor och sen blir det vägning och mätning en gång per månad.Tror det är bäst så för mig nu då det inte händer så mycket på vågen utan mer på måttbanden..

Är nu inne i reningsprocessen med dag 1 idag och visst kommer jag må uselt nu några dagar då jag ska återigen sockeravvänjas men jakten på att må bra och åter hamna i ketos är fokus nu och det kommer hjälpa mig ur alla svackor jag kommer uppleva denna vecka..

Nu jäklar kör vi och det rejält...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst mår man bra när man kör LCHF? Jag mår som en drottning och ÄNDÅ tar man sig ur det så ofta pga något man inte ska äta som slinker ner... men visst kommer du tillbaka, håller tummar och tår för dig ;)

2011-10-04 @ 08:34:15
URL: http://metrobloggen.se/asa1965/
Postat av: Pernilla

Jag blir så imponerad utav dig och hur stark du är. Är inget lätt beslut det där med vad man ska äta. Och ibland önskar jag själv att jag hade kunnat "utesluta" saker - men jag får köra på den längre vägen istället. Tror det är bra att bara väga/mäta en gång i månaden nu när du är så nära. Man kan ju gå upp och ner lite från dag till dag också så kan lätt bli missvisande med för stort fokus på vågen. All lycka till i allaa fall! Kramar

2011-10-04 @ 12:31:52
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0