Förskoleplats..check!!!


                                                     Grodan here i come!!!!


Det har varit med en viss vånda
som jag väntat in detta besked om en plats på förskolan för Dudde, även om jag i stort sett blivit lovad att få mitt val då syskonförturen går i första hand..

Men då man vet hur många som står i väntan för att skola in sina små i augusti och att dom dessutom stänger ner ett helt hus för dom små, gjorde mig skeptiskt till om vi verkligen skulle få på hemmaplan??

Kul att pendla för att få Dudde till förskolan varje dag då man jobbar?? NOT..

Men så nu då jag var inne och bokade upp lite zumbapass så tog jag mig även in för att kolla min barnomsorg och hur jag låg till nu i kön på mina andra val.. Och där var det!!!...

Meddelandet om att vi blivit erbjuden en plats och om vi nu ville ha den???

Lika klart som Saade gick vidare igår var det ju bara en ruta som var aktuell att klicka på och nu har en tung sten släppts..

Inskolningen börjar den 17 augusti och nu ska jag kontakta dom om lite info hur inskolningen går till, vill ju va med en dag då det annars är jarkko som tar den, men vi får se hur det funkar med jobbet..

Nu kan vi njuta fullt ut och ja ångesten kryper väl på mig lite för varje dag som går då jag vet att nästa gång jag kliver på jobbet igen så är det för gott..Inge mer föräldraledighet utan jobb jobb och ännu mer jobb blandat med dom obligatoriska 5 veckors semestrarna per år..

Hujedamej!!!;-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men vad härligt! Grattis! Då kan du ju verkligen njuta fullt ut denna sommaren av att gå föräldraledig för sista gången :)

2011-05-13 @ 13:30:34
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0