6 år sen..

                                             
            

Efter 6 års uppehåll hos tandläkaren var det så dags igen igår.oron att detta skulle kosta mig några tänder och en hel del i ekonomin satt långt inne i mig, men bara att bita ihop och do it!!!

Oron var obefogad då jag faktiskt fick beröm för mina tänder, visst lite tandsten hade jag som dom plockade bort och det visste jag att jag skulle ha, har alltid haft dom problemen gammal rökare som man är..

Men några hål fanns det inte och mina visdomständer såg bra ut, tandköttet likaså, så för att ha haft ett 6 års uppehåll så var mina tänder i god standard :-) Skänns förbaskat skönt nu då jag gjort det och nu ska jag återta mina besök där med iaf ett per år...

Ekonomin blev inte heller lidande då jag fick 300 kronor i tandbidrag så under 500 lappen hamnade jag på för denna undersökning och rengöring ..Kändes som jag gick plus tusenlappar igår bara pga detta besök ,-)

Nä en tung sten har släppt och nu är det bara att hålla tummarna för att det går lika bra för Leia i slutet av månaden då hon ska dit :-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch, är så jobbigt med tandläkaren tycker jag! Modigt gjort att våga dig dit ändå med tanke på att det vart ett tag sen.



Om du förresten har bra tänder nu så måste jag ju passa på tipsa om den där nya tandförsäkringen som i alla fall hjälper min tandläkarångest en aning ;) Jag betalar under 700 spänn per år för själva försäkringen och då ingår ju alla undersökningar och ev. behandlingar. Vilket (för mig i alla fall) inte blir dyrare än att gå på en undersökning+göra rent från tandsten var 18:e mån. Tycker det är så värt eftersom jag vet att jag aldrig hade gått dit annars haha! Fattig student som man är menar jag ;)



Kramar

2011-05-04 @ 13:10:26
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0