40 veckor med LCHF..-30 kg :-)

Helt otroligt att det nu har passerat 40 veckor som jag levt efter denna livsstil, även om jag ibland lite lätt spårat ur för stunden så har jag hamnat på rätt spår igen och just nu går funderingarna på hur jag vill leva efter sommaren då målen är nådd???

Men först!!! - 30 kg har jag tappat under dessa veckor!!! 45 kg har jag tappat sen jag var höggravid den 10 maj 2010!! Jag är så förbaskat nöjd över mig själv och min målmedvetenhet som aldrig gett upp trots att det ibland gått tungt...

Men så hur ska jag fortsätta sen då???

Ska jag fortsätta med LCHF, men tillåta en frukt, lite kolisar kanske en dag i veckan??

Ska jag köra GI med en massa bulgur och skit??

Eller Atkins helt enkelt??


Tror det blir ett hopkok av dessa tre med en utgång på så lite kolhydrater som möjligt per dag, men att tillåta mig en pasta el ris då jag känner för det, för hur det än är så kommer ju zumban och gymmet följa med mig på min livsresa framåt..Finns inte att jag slutar träna nu då jag hittat rytmen liksom ;-)

Men så till dagens vägning/mätning..Hur gick det??

Nedåt visade vågen och även måttbandet, men ska jag vara ärlig så hade jag nog trott på iaf ett kg ned, men får väl va nöjd med - 700 gram..Det blir ju svårare ju närmre målet kommer och va fasen jag är U N D E R  65 nu!!!!

64, 6 kg är dagens vikt och ja att tappa 4,4 kg som gäller för Utmaningen på dessa 4 veckor är ju ingen omöjlighet, men det är ju ingen katastrof om jag inte riktigt är där heller just den veckan..veckan därpå kanske jag lyckats istället och det är fasen lika bra det med, men jag ger inte upp..Jag ska ge allt för att nå målet..Jag hatar att ge upp så det ska kämpas som en gris till den 23 juni ;-)


Efter 40 veckor med LCHF har jag då tappat..


-0,7 kg (30,4 kg)

-1cm ( 60 cm mage/buk)

-1cm ( 45 cm stuss)

-1cm ( 36 cm lår )



I mina utmaningar ligger jag nu på - 15,6 kg sen vägningen måndagen den 3 januari..

Utmaning ett.. Gå ner 6 kg till den 28 februari.. -7,8 kg I MÅL!!!

Utmaning två..Gå ner 20 kg till midsommar..-15,6 kg


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Den där ständiga undran - hur ska det bli sen? Hahha! Förstår att efter 40 veckor så måste det kännas mer naturligt att äta LCHF än det man ätit resterande del av livet. Personligen funderar jag dock på om det i längden är bra vardagsmat.. Jag har alltid sett det mer som diet. Du kanske kan forska lite i det o dela med dig?! ;)



Om du ska införa kolisar på sikt så kan du ju alltid börja med den "strängaste" fasen av GI som är helt fri från kolhydrater för att succesivt lägga på frukt och långsamma kolisar kanske..



Hoppas det går bra i alla fall och dela gärna med dig av dina tankar - tycker sånt här är så intressant ;)

2011-05-27 @ 11:34:23
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: freja

GRYMT JOBBAT!

2011-05-28 @ 00:15:36
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Daisy

Atkins vad är det?



Grattis till din viktnedgång. Jag har själv ätit LCHF, men spårade ur då jag hamnade på lasarettet. :-/ Har så vansinnigt svårt att komma igång igen. Kanske pga att jag har svårt att komma på framförallt frukost. Alla typ föreslås bacon och ägg men jag tycker ju itt om det. Klarar itt ägg i omelettform heller.

2011-05-29 @ 13:51:20
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy

sv - Ahh! Berätta mera om den dära laktosfria yoghurten. Eftersom jag är laktosintollerant så känns det ju extra viktigt att få veta vilken du pratar om.



Ett tag åt jag avacado med någon god röra till som jag gjort, men det har jag liksom förätit mig lite på.



Har även testat att ha paprika som typ smörgås med pålägg på.

2011-05-29 @ 19:13:42
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Anonym

ooooh grattis t under 65 kg!! :D:D:D VAD AVIS JAG BLIIIR! HEHE :D:D



ha dt kmr vara i deras bilaga wellness eller ngt sådant men tro mig säger till ;) hehe de ska ringa imorgon!



naw thanx hun. Vart helt underbart skönt. blev shopping o lyckades o packa allt förutom glas o dylikt då jag har inget papper o packa in dt i



hur var din helg?



Kör atkins btw! ;D

2011-05-29 @ 22:15:30
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag funderade på south beach dieten först men nu så tänkte jag köra en blandning av atkins, Gi, o LCHF! Tror att de kommer funka fin fint :D

2011-05-30 @ 00:35:07
URL: http://fiasfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0