Sommartider hej hej!!



                                                         Morronbild på den vakna delen av familjen:-)

Så var vi nu inne i sommartider
och för första gången så känns det skönt att ställa fram klockan fast detta innebär en timmes mindre sömn om man räknar så..

För mig innebär det dock att jag i morse inte behövde kliva upp i en alltför okristlig tid för en söndag och kanske innebär sommartid att Dylan hamnar i ngn fas där han kan sträcka ut sin sömn till klockan är runt sju iaf???

Skulle va innerligt skönt iaf för oss övriga i familjen och igår blev vi tvungen att plocka upp dörr nummer 2 till Leia´s rum som vi tog bort då flyttade in för att hon var som i ett drömland bland dörrar och gjorde inget annat än sprang runt i sitt rum och i köket och smällde i dörrarna så köksdörrarna samt en dörr från leia´s rum rykte ner till källaren omedelbart då :-) Nu ska vi dock låsa igen den och sätta en bokhylla in där för avlastning av allt plock som samlas på trots att jag tycker att jag rensar rätt bra varje gång jag plockar därinne så verkar det öka i mängd av småprylar?? Förstår fan inte hur det går ihop???

Ja ja iaf så åkte dörren upp då Dylan gärna vill in dit och väcka henne och sen så är det inte alltid säkert för han att vara där då alla dessa barbieskor och småpryttlar ligger framme och man vill ju kunna sitta på arslet lite oxå fast han utforskar vårt boende så nu kan vi bara stänga in röran och han får röra sig fritt..Frid för oss alla ;-)

Idag kommer det inte hända mycket härhemma mer än träning och städ sen ska vi ta ut Leia´s cykel för att påbörja operation cykla utan stödhjul innan sommaren är slut...Minns ju själv när man klarade det och jag var nog i Leia´s ålder så det borde gå galant;-) Hon skulle behöva en större cykel, men hon får ha denna tills hon kan cykla på egen hand..Känns ju rätt onödigt att inhandla ngt nytt innan hon är där som sagt...

Nä nu tror jag att jag helt enkelt ska ta och sätta igång med skrubbning av badrummet så har jag iaf ett rum klart innan övriga familjen vaknar...

Ha en skön söndag sålänge...

Kommentarer
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

fina :)

jag är helt förvirrad av denna tid, ge tillbaka min timme liksom!! haha!!



ja men de är sen också, ville bara skicka en påminnelse :)

grattis till din viktnedgång :D

2011-03-27 @ 15:39:24
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0