Från ett lite knyte till en vandrade mini människa..



Idag är sista dagen jag och Dudde får njuta av ensamheten och min föräldraledighet tar slut och semestern tar form istället..Passande nog så öser regnet ner så just nu sover han gott och mammsen har fått städa lite..

Året som föräldraledig har varit kantat med allt från lycka till depressioner och jag tackar BVC som hjälpte mig i kontakt med min psykolog som jag gick hos i höst..Det bästa jag ändå jag gjort under denna tid var att ta en paus och hoppa in i jobb några månader, fick mig att längta och verkligen njuta av våra sista månader tillsammans..

Visst känns det sorgligt att veta att jag aldrig mer kommer va föräldraledig på det här sättet igen, men jag känner mig klar med barn nu..Nu vill jag njuta av deras utveckling och uppväxt till starka individer som vet vad dom vill med sitt liv då dom väl står vid vägskälet...

Dudde förgyller våra dagar mest med sitt glada humör, visst har han sina stunder då inget är på topp, men oftast är han glad och numera ttraskar han runt härhemma om han inte tar chansen att klättra på allt ;-) Visst är han fortfarande lite bekväm av sig och tar den snabbaste vägen genom att krypa då han har bråttom till något och hans gåstil är väl inte hundra procentig, men till förskolestarten så sitter det i benmärgen och han kommer nog inte låta pedagogerna ha en lugn stund vare sig inne el, ute...

Mitt lilla hjärta växer dag för dag och trots att det bara är ett år sen så har jag så svårt att minnas att han varit så liten som han vart..( även om han var rätt stor då han föddes med sina 4050 gram)...

Snart står dom båda med sina väskor och är beredd att lämna boet... 

Kommentarer
Postat av: Daisy

Min yngsta som blev vist lite kär i din lilla minimänniska. Han tyckte vi skulle köpa honom. Hmm... jag får nog ta ett litet snack med min grabb för man kan ju inte köpa småbarn på samma vis som man kan köpa dockor inne på BR.

2011-06-23 @ 12:44:18
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Anonym

naw tack gumman :)



ah okej känner ej till sthlm så ingen aning vad dt e för platser du pratar om hehe



ah läste dt inlägget! FYFAN VAD GRYM DU E!!!! dt har ba rullat fram nu för dig dt senaste. Du ska ej sörja det kg vet att dt e as jobbigt men shit 19 kg på 6 månader e awesome!!!



puss

2011-06-23 @ 22:10:51
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Carl-Philip

fin blogg :D Följ gärna min gayblogg :) jag tänker följa din :D

2011-06-24 @ 10:27:05
URL: http://callefille.se
Postat av: A N G E L I J N A

hur firar du midsommar?:)

2011-06-24 @ 18:05:17
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Johanna

jätte fin blogg blogg! :D lämna gärna din åsik på min blogg också!

2011-06-24 @ 21:20:41
URL: http://johannasic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0