Sömn...

Har varit rätt tyst härinne denna vecka, men så fort vi fått barnen i säng så har jag själv lagt mig bara för att hinna få somna in kanske en timme innan nattens helvete börjar..

Efter förra veckan hade jag hopp...Dylan var efter alla sjukor som florerat härhemma återigen tillbaka i sova hela nätter och vaknade upp runt sex för att snabbt somna om med en flarra, men denna vecka har helvetet brakat löst igen...

Från midnatt och framåt vaknar han upp var och varannan timme. Mellan klockan 4 och 5 vill han gärna komma upp från sin säng för då är det morgon för honom...Har några dagar denna vecka fått han att somna om en stund, men det krävs en hel del tålamod..Lillkillen har ju annars haft en tendens att sova till 8-9 så nu lever man i ett vakuum från klockan 6 vilket inte är ok..För näää klockan 5 är inte ok på en lördagsmorgon!!!

Idag skulle dock gubben ta honom, men efter att ha legat och lyssnat en sisådär 30 minuter så var det bara att ge upp och låta han som kan sova trots oljud från världens alla hörn få sova då så en av oss är pigg..Jag ligger ju bara och lyssnar då lyan inte är speciellt ljudisolerad..

Får söka energin i träningen och kaffet idag och lär väl slumra in lagom till melodifestivalen;-)

Nä jag vete sjutton vad vi ska hitta på till denna lilleman för jag hade kunnat ta att kliva upp runt 6 om det nu var så att han som förra veckan sov hela natten från sju, men att vakna var och varannan timme och trots det kliva upp i ottan gör ju mig bara sååå trött på allt...

Jaja vi får hoppas att det vänder tillbaka till hela nätter snart igen så mammsen inte kollapsar helt för jag är fasen svimfärdig då jag vandrar nattetid för att ploppa i napp och gud vet vad??? ;-)

Nä en helg för mig själv skulle va en dröm och det är just vad jag gör just nu..Drömmer mig bort i min egna lilla värld, där bara jag, en säng, ett kylskå och en tv hägrar;-)

Nu lite mer java och utfodring av barn...

ha en skön lördag!!!


Kommentarer
Postat av: Michan

ååå jag känner igen det där både sömnlösa nätter men också då micke tog killarna och gick ner det gick inte att somna om ändå och jag är superkänslig för ljud när jag sover.

Men se det så här: när det går över kan du NJUTA av att sova FLERA timmar i sträck :)

Hoppas det går över snart. Tänker på dig.

Kram

2011-02-26 @ 19:50:05
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0