Julklappar.. Check!!!

                                          



2 Advent och alla mina klappar är så gott som klar
, (tack underbara internet för det ;-)) endast mammsen och pappsens klappar som inte är beställda, men det ska ordnas ikväll.. Känns förbaskat nice att veta att jag slipper stressa runt den 23 för att hitta dom sista klapparna som oftast brukar vara till mannen, men nu är jag klar där ;-)

Visst det kanske slinker in en och annan klapp på färden till julafton, men det är inget måste...

Budgeten har oxå hållit sig inom ramarna någorlunda, ligger väl 2-300 över för det jag skulle handla till mannen, men kidsen är inom ramarna för det vi hade tänkt oss och det är bra för att vara mig ;-) Blir en massa pyssel iaf till Leia och ja Dudde kommer ha en hel back med motorfordon innan detta är klart;-) känns ju som att det är det enda vi inte inhandlat så mycket till Leia då hon var i den åldern men allt annat finns ju redan sen henne..

Duplo, tågbanor, dockor är ju vad som leks med mest i den åldern och jag känner inte för att inhandla mer Duplo då han snart kommer in i smålegot och det mina vänner är fasen inte billigt!! Längtar inte alls till han är inne i den perioden efter att ha sett priserna på dessa.. Nä en hockeyklubba till 2 årsdagen och sen blir det hårdträning i rinken istället ;-)

2 advent som sagt idag och ute lyser snön med sin frånvaro, fick ju se lite snö då jag var upp till Sundsvall och det föll lite då samma dag vi åkte hem, men här i sthlm är det regn och blåst som dominerar :-(

Det enda positiva med det är väl att barnen än så länge klarar sig utan overaller och vi kan vänta till en förmodad bra mellandagsrea att inhandla det, eller så kanske det inte alls behövs i år??

Annars har vi väl ganska bra julstämning härhemma om vi undviker att kika ut, blev pepparkaksbak igår och NÄ jag är ingen bullmamma, men pepparkakor och lussebullar försöker jag iaf få ihop en gång om året ;-) Kanske det tom blir ett pepparkakshus i år ???


Nu ska det roddas med 2 advent frulle i form av risgrynsgröt, äggröra och prinskorvar :-) MUMS!!!

Ha en helt underbar 2 Advent vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0