1 år med LCHF...- 30 kg...

Hipp hipp hurra idag är ingen vanlig dag..Idag är det 1 år sen jag beslutade för att ta tag i graviditetskilon och extrakilon och nu sitter jag här 30 kg lättare!!!..Det hade lika gärna kunnat vara 35 kg men som jag redan hade räknat ut så ställde mina synder under semestern till det med några kilon upp så nu jädrar är det slut med allt unnande tills målgången är i mål..

Morgonens vägning visade på HELA 3,2 kg upp sen senaste vägning och ska sanningen fram så ballade jag ur totalt i onsdags och igår så jag har alldeles säkert samlat på mig all vätska igen då jag känner mig rätt svullen nu..Men långa dagar på stranden och värmen gör mig så grymt sugen på salt och snabba rätter och då slank det ner skitmat såsom pizza och pasta carbonara så dessa två dagar har nog ställt till det lite oxå..

Men nu kör vi..idag blir det nyttigt på stranden i form av en tonfisksallad och ikväll blir det lax med varm spenat och fetaostsallad..

Summa summarium över detta år då?? 5 veckor av 52 har jag levt i synd men utöver det hållit en rätt strikt LCHF diet och - 30 kg ska jag vara grymt nöjd över ( visst hägrar - 35 kg över mig som var så nära men inget att gråta över nu utan bara att ta tag i det..)

Nu kommer jag återigen föra dagbok för att hålla koll på kolisar mm och jobbet drar ju igång på måndag så det är ju matlåda som gäller då så lättare att planera lunchen än nu då jag är hemma med kidsen och spenderar dagarna på stranden utan ngn riktig mat med mig till mig själv :-)

Träningen drar även den igång på allvar from måndag så det lär oxå spela in på mina viktresultat framöver..ska bli så jädra skönt att komma in i vardagen även om det känns vemodigt just nu...

Mina mål nu då???

Kommer inte väga mig förrän den 19 augusti nu då jag väger in mig för rivstart och ska sätta upp mina mål för rivstartsveckorna.. Men mitt mål är att jag fram till den 19 har tappat 2 kg dvs ligger då på 62, 3 kg och har då 7, 3 kg kvar till mina magiska 55 kg och 5 av dessa ska jag plocka bort under rivstartsveckorna som löper över 8 veckor. Resterande 2, 3 kg ska sen jobbas bort under veckorna i oktober och den 19 oktober då jag ska påbörja min tatuering vill/ska jag vara nere på 55 kg..

Känner att det är möjligt att under nästan 3 månader kunna tappa 9 kg om man sköter sig.Visst det blir svårare ju närmre man kommer sin normalvikt, men jag ger inte upp...

Det är nu kampen återigen börjar och för dagen väger jag 64, 3 kg..Orkade inte ens ta till måttbandet då hela jag är svullen som en ko av kolisar och en stundande mensvecka så väg och mätning sker den 19 augusti och då ska det visa nedåt på vågen..

Inga bortförklaringar och unnande längre nu är det LCHF som gäller från morgon till kväll vecka efter vecka...

^^ ska försöka knåpa ihop ett collage till kvällen men har så dåligt med kroppsbilder på mig då jag vägde som mest ;-)^^

Nu ska det stekas pannkisar till kidsen och en sallad till mig sen blir det strandhäng som alla andra dagar :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

är så stolt att du kan skriva om din viktuppgång o omvandla den t ngt positivt. vad inpirerad man blir o du e skit duktig!

2011-08-05 @ 14:52:54
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Fiffi

STORT GRATTIS!! Grymt bra jobbat!!

2011-08-08 @ 07:41:20
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0