Kalasdags..

       

Försöker just nu vakna till för att på något sätt få ork till att plocka upp röran härhemma samt fixa inför Leia´s stundade kalas..

Blir hennes första där hon själv fått välja vilka som skulle komma och hur hon ville ha sitt kalas..Tack o lov så dissade hon tanken på att bjuda förskoleklassen till ett lekland, men nästa år kan vi nog börja räkna med såna kalas..Kraven ökar ju med åldern..

Idag blir det bara några få bekanta utanför förskolan då tanken på att bjuda hem alla, för bjuder man en så måste ju alla bjudas och 15 vilda barn här i vår lilla vrå skulle vara en mardröm;-)

Trots att vårt lilla kalas är just litet och i år så skippade jag även att göra smörgåstårta till dom vuxna(dom får klara sig på barntårta och ballerina) så nog f*n har det dragit iväg med kostnader ändå och det kan man ju skylla på pappan som lovat sin dotter 2 olika tårtor a´la Hello Kitty och Pippi Långstrump så det vart ju till att beställa tårtor för över 500 spänn så jag hoppas banne mig dom både är snygga och goda(jag får ju inte smaka, LCHF dieten säger ju stopp)..

Nu ska jag refilla ännu en kopp java i mig och sen ta tag i disk och golv innan vi ska hämta hem våra två dyrgripar...

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0