Snart helg..

Då man är mammaledig så flyter alla dagar samman, helg, vardag det gör det samma.. Den enda skillnaden är väl att Leia och gubben gör oss sällskap då det är helg..

Men nu då man jobbar så känner man återigen den där längtan att få gå och lägga sig på fredag och veta att med lite tur så kan man få sova iaf till åtta,, detta är ju helt beroende på hur Leia tycker att vi är värda att sova;-)

Spelar ingen roll om vi delar upp mornarna, vi bor i en ynka trea så varje decibel skär in i sovrummet så sova medans Leia är uppe och stökar finns inte, jo gubben klarar det, men han skulle å sin sida kunna sova sig igenom en jordbävning, så trött människa är han ;-)

Men men jobbet går kanon och jag känner mig levande igen..Jag älskar mina barn och jag älskar att vara hemma med Dylan och ser framemot allt julstök vi ska göra då dessa veckor gått, men jag älskar oxå att få vara för mig själv och känna att jag gör annat än att vara mamma..

Sen att huset jag jobbar i en en harmonisk arbetsplats gör nog oxå sitt :-) Gillar personalen och barnen är underbara sen att vara i köket är faktiskt skoj, även om det såhär i början är lite svårt att räkna på maten men lagom till sista dagen har jag säkert klurat ut det :-)

Det jag saknar mest ändå nu då jag jobbar är träningen, orkar inte på kvällarna sen vill jag umgås med barnen dom få timmarna och då dom sover så är jag död för soffläge..Men i helgen så blir det träning:-)

Nu borsta nötterna och pussa familjen hejdå och sätta mig i ett trångt tåg in till stan :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0