♥ ♥ Leia ♥ ♥




Det går just nu inte en dag utan att jag och Leia har någon slags dragkamp över allt från städning av rum, sitta still i soffan, gå och sova, äta maten ja you name it.. Det är som att man förvandlats till den där morsan som man aldrig skulle bli, men vad gör man då ungen är så förbaskat trotsig och gör sattyg med vilje för att enbart se hur jag reagerar??..

Jag försöker verkligen att välja mina strider som det så fint heter, men det är inte lätt kan jag säga och att vara den där pedagogiska mamman är bara att glömma.. Jag hamnar fan på samma nivå som min 4 åring ibland och det säger mycket om hur våra strider låter ;-) Tog upp detta med min underbara VBVC och hon lugnade mig med att även hon hamnade i samma nivår med sin trotsiga 4 åring då det begav sig, så jag behöver inte känna mig som den mest opedagogiska morsan i världen :-)

Men det tar på krafterna att varje dag smälls det i dörrar, kastas saker, skriks a´la Lotta på bråkmakargatan ja säg vad inte den här envisa tjejen hittar på för att driva oss till vansinne en dag??:-)

Men sen har vi såna här underbara stunder då vi läser böcker, sjunger, ritar, pysslar, ute i parken, mm och ja då är hon den där underbara Leia som man har det underbart med och som är den mest hjälpsamma storasyster som man kan ha ♥♥

Ja livet med barn är underbart, även om man ibland vill krypa in i en kokong och förflytta sig till en tid innan barnafödande bara för just den där stunden då det är som värst ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0