2 av 2..

Så var det dags igen..

Senast Dylan var förkyld så slutade det ju med en övernattning på KS för förkylningsastma och vi blev hemskickad med orden en gång är ingen gång..

I fredags började hans näsa snora och på kvällen började det rossla lite i andningen, igår morse så var det lite mer rossel och mer snor så jag skickade iväg Leia och gubben för att vara hemma själv och städa upp lyan med en småtjurig Dylan..

När jag väl lyckats få han att somna till så märker jag hur tung andningen verkligen är så jag ringer övriga familjen och meddelar att vi åker in till KS efter jag slängt i mig ngt i matväg, minns ju förra gången då jag var tom i magen och kom direkt från gymmet så denna gång planerade jag mer, nyduschad, väska packad ifall vi blev kvar samt mat i magen :-)

Inne på KS så fick vi ganska snabbt komma in och påbörja inhalering och provtagning, tog dock sin lilla tid då man ska vänta och analysera varje inhalering, men iaf efter några timmar så blev vi hemskickad med medicin på recept utskrivet så nu var det dags att testa att motverka detta på hemmaplan med en masksprej som ser ut som en anka :-)

Jaja tog oss ett litet tag att hitta alla mediciner då den ena var slut över alla befintliga apotek i stan, men dom trevliga apotekarna i stan hjälpte oss med att ta kontakt med KS återigen för att få ett nytt recept på en likgiltig medicin.. Ingen mening precis att åka hem med 1 av 2 mediciner då det var den andra som skulle inhaleras upp till åtta gånger per dygn.. Men allt löste sig till slut..

Natten har varit bra men fortfarande rosslar det och han är lite småhängig men vid gott mod, så det går åt rätt väg..

Nu har det av 2 möjliga förkylningar slutat med 2 sjukhusbesök så nu har vi fått en remiss till Bromma för en utredning, men som dom sa, ju tidigare man får dessa symtom desto troligare att det växer bort..

♥♥ Men ont i mammahjärtat gör det då man får plåga stackaren med medicinen :-( ♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0