Döden VS Födelse..

Idag har det varit en dag med blandade känslor då jag idag fick meddelandet som vi i snart 2 år väntat på..

Min brors gamla flickvän har nu somnat in efter 2 års kamp mot cancern och det kändes så tomt att få detta meddelande, även om det var väntat..

Har inte träffat broder sen julas och vi har inte heller pratat så mycket med varandra på senare tid, jag har fokuserat på mitt medans han fokuserat på sitt. Vi vet att vi finns där för varandra även om vi inte hörs av så ofta..

Pratade lite med han idag men det finns ju inte så mycket man kan säga i dessa sammanhang, även om dom inte längre var ett par då dom gick skilda vägar för ett tag sen så har han funnits där för henne fram till i veckan då hon las in för sista gången på Hospice..Vet ju hur mycket hon betydde för han och jag minns så väl den där första gången dom träffades där i kön till Kelly´s.. Brorsan blev som besatt av henne och hennes livstil, att hon var 11 år äldre betydde inget för honom, han avgudade henne så...

Jag hoppas broder är såpass stark nu att han tar sig ur detta utan att gräva ner sig alltför mycket, vill inte se han lida mer och han förtjänar nu att få lite lycka i sitt liv min bror..♥

Lyckan fick jag idag se då jag under mitt besök hos BM fick göra ett snabbt UL då hon ville vara 100% säker på att krabaten fortfarande låg med huvudet neråt och javisst var h*n så duktig som gjorde det:-) H*n är så gott som fixerad men rörlig och nu finns det inte mycket som kan få den lille att hoppa till såpass att den ska hamna i ett annat läge så det ser ljust ut nu:-)

Mitt blodtryck hade dock gått upp lite så jag skulle vara på min vakt lite så det inte är havandeskapsförgiftning på ingång, men mitt urinprov visade inga sådana tendeser så ingen större oro där..

SF måttet hade trillat upp till 34 så jag följer min kurva bra samt krabats hjärtljud ligger stadigt och jämt på 140.. Minns Leia´s hjärtljud då hon låg i magen så var det olika från gång till gång och ibland så var hon så vild att jag fick åka iväg en sväng för att vagga in henne till ro:-) Så ja vi kanske får oss en betydligt lugnare variant denna gång:-)

Var efter besöket hos BM förbi jobbet en sväng, men gjorde igentligen inte alls det jag skulle där utan bjussade dom små huliganerna med glass och jag fick mig ett set med kläder till krabat av personalen, jättegulligt av dom:-)

Nu ska jag slösurfa och sen är det nog dags att sussa in då vi MÅSTE komma i tid till förskolan imorrn, Leia ska nämligen på sitt första teaterbesök i sitt korta liv så det blir ett äventyr i sig för lilla damen..

Avslutar detta inlägg med en KENT låt som jag vet Ivo älskade, hon älskade KENT och broder avskydde dom då han tyckte att det var så dyster musik och visst har han rätt, men en sån här dag så är KENT alldeles rätt..



                                                                     ♥R.I.P Ivo♥

 


Kommentarer
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Så tråkigt med din brors gamla flickvän.

Dock mysigt att läsa om bebis i magen, blodtrycket brukar ju stiga på slutet när det börjar närma sig ;) Det gjorde det för mej! Jag tror det är en till tjej i din mage :D

2010-04-01 @ 15:55:09
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0