3 Underbara veckor..

Var vi ifrån denna överbefolkade och ångestladdade stad..Jag är inte längre en storstadsbo helt enkelt..

Men iallafall så har vi spenderat en vecka i Dalarna som sagt och två i min hemstad Sundsvall och så lugn i mig har jag inte varit på ett tag, vet inte om det kan vara att inte en klocka hemma hos pappsen gick rätt så tiden hade vi noll koll på och det är så det ska vara¨på semestern eller om det helt enkelt var att vi var från Sthlm??..

Visst Stockholm är underbart vackert och så men jag har inte så mycket längre här att tillgå än mitt jobb och som jag skrivit förr,, hur mycket är det igentligen värt???

Nu har ju även Jarkko kommit till en insikt om att det kanske är dags att ta vårt pick och pack och flytta från storstan, men jobben finns här och man måste ju ha en inkomst för oavsett vart man bor så kostar det ju att leva, men han såg både på mig och Leia hur mycket bättre vi båda mådde över att vara ifrån denna betongförort för ska sanningen fram så ångrar jag flytten hit till Blackeberg.. Västerhaninge var inte så dåligt ändå och tanken har slagit oss att kanske vi skulle flytta tillbaka till vår lilla tvåa och bo lite trångt till vi hittar vårt riktiga hem??

Men just nu är vi båda överens om att från Blackeberg ska vi och det helst innan Dylan ska in på förskolan och ABSOLUT innan Leia ska gå sitt sista år innan skolan närmar sig för henne..Frågan är bara vart vi ska ta vägen??

Idag har jag en dålig dag så det slutade med att jag skickade iväg Leia och Jarkko till Kärsön för bad medans Dylan sover och jag har städat upp det värsta härhemma så att man iallafall slipper må dåligt för att man låter hemmet förfalla i denna värmebölja;-)

Nu ska jag fixa in ett bildinlägg över vår lilla semestertripp:-)

Kommentarer
Postat av: Linda

hej.

gud var trist att ni vantrivs här så mkt.

jag trivs bra med att bo rätt nära stan, naturen fast visst bor det lite för mkt jobbiga människor här.

har ni kvar lägenheten i västerhaninge?



hoppas ni hittar en lägenhet snart där ni ska trivas!

2010-08-03 @ 11:56:36
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0