Ryck upp dig!!

Just nu lever jag i en bubbla där hormoner och smärta blandas om vartannat och gör mig till en sönderstressad, deprimerad hormonkossa som har så ont så oavsett ställning så måste den bytas inom loppet av tjugo minuter för att lindra smärtan lite för stunden, detta gäller även nattetid så min djupsömn existerar inte längre..

Lägg där till en envis hosta som håller mig vaken så har man en riktig glädjecocktail nattetid:-) *ironi*

Men gnälla är ju tabu då man väntar barn enligt vissa, men ska sanningen fram så njuter jag inte ofta just nu av denna graviditet, jag tycker det inte är så mysigt att varje dag ha så ont då jag kommer hem så min dotter blir lidande för att mamma inte orkar, jag tycker inte om att inte få ngn ordning härhemma efter flytten för min ork existerar inte för att ta för mig saker längre, jag tycker inte om den person jag just nu är och att dagarna går så förbaskat sakta till dagen D.

Jag håller f*n på att krascha ihop totalt känns det som så nu är det dags för mig att rycka upp mig och ta tag i saker och ting för att avsluta denna graviditet till en harmonisk tid, för oavsett allt mitt gnäll så ÄLSKAR jag att än en gång fått chansen att bära ett barn och är överlycklig över *monstret* inom mig, men kom inte och säg till mig att jag inte får gnälla då ni inte kan vet hur just jag mår..

Mitt första måste att ta tag i är att ikväll fixa iordning papperena till ansökan om Havandeskapspenningen så att jag kan kika in hos cheferna imorrn för att få dom att skriva under det så att det snabbt kan skickas iväg och sen är det bara att hålla tummarna. Annars blir det till att sjukskriva sig helt enkelt och min BM är med på dom noterna så det känns iallafall skönt att någon förstår hur man mår.

Nu ska jag ta mig in till Leia för att lyssna på hennes lilla konsert(pappa lirar gura occh hon sjunger så jag får väl köra på trummorna:-))

Ha en skön kväll och har ni (O)tur så kanske jag lyckats få fram kamerasladden och då ska ni få se något stort och äckligt enligt min mening;-) Vad det kan vara kan ni luska på till dess:-)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Skickar en stor kram till dig gumman!!!!

2010-01-25 @ 21:01:57
Postat av: Simone

Gud vad jag känner igen mig i ditt inlägg! Man måste ju må bra om man är gravid och bara älska magen! Men nej det gör inte alla! Jag skulle ge mycket för att spola fram tiden så jag slipper vara gravid! För det är så inte trevligt.

2010-02-02 @ 21:06:30
URL: http://kommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0