Gravidsvacka??

Ja just nu känns det som att jag bara har lust att skrika åt allt och alla, jag är så trött på folk och hade det inte varit för att jag nu har mig ett sovrum där jag kan stänga in mig på kvällarna med laptopen i knä med en film i så hade jag nog fått ännu mer psykbryt än vad jag har just nu..

Jobbet känns mest som en transportsträcka och jag försöker verkligen finna motivation, men inser att jag mest bara sitter på en pall om vi nu inte är ute. Att sitta på golvet är uteslutet om jag nu ska kunna ta mig upp snabbt, men visst går det kortare stunder, att klä på barnen är jobbigt just nu och även där kommer min käre vän pallen in:-) Försöker verkligen bita ihop och inte gnälla på jobbet, men tyvärr så slutar det med att det är härhemma som får ta skiten  då jag har så fruktansvärt ont av den förbannande foglossningen, vilket ger mig uselt humör av att komma hem till en lägenhet med flyttkartonger och skräp i varje hörn, ska banne mig jag dom där jäkla målarna nästa vecka för att få ett eventuellt datum iallafall då dom påbörjar tapetseringen..

Tar mig knappt uppför alla dessa trappor då jag kommer hem, utan jag får ta en kortare paus och andas efter halva vägen och då snackar vi två trappor upp i ett låghus:-)

Ska försöka få havandeskapspenning, men det ställer jag inga större hopp till, men som min BM sa igår  så är det annars bara att höra av mig så får läkaren sjukskriva mig.. Ska försöka så gott det går att jobba till mitten av mars då pengarna verkligen behövs..

Den största ljuspunkten denna vecka är iaf att Leia fått förskoleplats den 24 februari på förskolan vi hade som förstaval och det känns ju skönt då Leia börja klättra på väggarna härhemma av tristess och idag fick hon följa med på jobbet så hon fick känna på den gamla morgonrutinen att kliva upp:-) Gick bra förutom att hon har lite svårt då gråtande barn vill sitta hos just hennes mamma:-)

Och på det hela så har jag haft halsont och förkylning hela veckan och den verkar inte alls vilja ge med sig alls men men nu ska det lagas middag och det blir så enkelt som möjligt idag, dvs fiskbullar i hummersås:-)

Känns iaf skönt att ha dig bloggen där jag kan få gnälla av mig utan att någon gnäller tillbaka:-)

♥Tack för att du finns♥

Kommentarer
Postat av: Claudia

Hej hej, kikar in och önskar en bra start på veckan! =)



Kram!

2010-01-25 @ 18:58:39
URL: http://claudiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0