Skitdag..

Att denna dag skulle bli usel skulle jag redan efter den miserabla förlusten kunnat räkna ut, men istället för att deppa ihop efter den så såg jag framemot att åka in mot stan och träffa min sjukgymnast..

Även denna dag har ju vädermässigt varit underbar och lämningen av Leia gick super, ja nästan på gränsen till otäckt bra då hon inte alls brydde sig att jag skulle gå iväg en sväng, men å andra sidan så är hon ju en riktig "dagisunge":-)

Men tillbaka till skitdagen då..

Hämtade upp Leia innan jag skulle röra mig inåt söder och hon bestämde att vi skulle äta på den gastronomiska restaurangen gyllene bågen(M.D) och eftersom detta var vår sista mor och dotterdag för ett tag framöver så gav jag med mig så vi styrde in mot Sergels torg och käkade oss ett varsitt mål.

Gick sen in en sväng på HM då jag tänkte at jag skulle kika på lite bebiskläder men jag kan verkligen inte med deras bebiskläder alls, köper överhuvudtaget sällan barnkläder där alls, så det blev ett par solglasögon till Leia och medans jag står i kön så ringer telefonen..

Det är en kärring från försäkringskassan angående min havandeskapspenning, skulle ju fått svar senast imorgon och har ju verkligen ringt varje vecka bara för att se att allt är som det ska med min ansökan och det har inte varit några som helst konstigheter då..

Men nu var det minsann det..

Först och främst så hade gravidhjärnan min skrivit i att den skulle börja gälla från 15 januari till den 18 januari och eftersom dom fick in min ansökan den 28 januari så skulle väl dom redan där anat knas eller?? Mitt fel helt klart, men varför har ingen uppmärksammat detta förrän dagen innan mitt beslut ska komma??

Sen var det också frågor om min läkare och hans utlåtande..

Men då jag tidigare har ringt angående kompleteringar så har jag fått till svar att inom 7 dagar efter dom fått in ansökan måste dom be om just kompleteringar och nu en månad senare ringer hon om det!!!

Jag fick ett psykbryt inne på HM och ja jag vet igentligen inte hur detta samtal slutade, men kommer ringa och terra dom imorrn igen för nu är jag förbannad helt enkelt!!




Försökte slå av mig vreden och fortsatte mot Zinkensdamm och min bokade tid till sjukgymnasten.

Det gick 10 minuter, det gick 20 minuter och då det gått 25 minuter så gav jag upp och letade rätt på någon där och vad visade det sig då??

Jo min sjukgymnast var hemma och sjuk och varför ingen hört av sig till mig, ja det kunde hon inte svara på så här hade jag fördrivit en halv dag på stans tunnelbanor med Leia i släptåg för ingenting!!

Jag blev så trött så jag klädde snabbt på Leia och gick ut därifrån och ringde Jarkko och bröt ihop, jag orkade banne mig inte mer och mina hormoner gör ju att varje lite motgång känns som en orkan mot ansiktet plus all denna jävla smärta jag har i kroppen och trulsa runt i snömodd och trånga tåg med Leia blev bara för mycket så Jarkko bad oss möta upp han vid Odenplan så gjorde vi sällskap till hans firma där vi hämtade bilen och for hem och käkade pastarester från gårdagen:-)

Ikväll blir det Bröllopsfotografen och chips med dipp för att dränka bort denna dag..

Imorgon hoppas jag min barnmorska hör av sig då jag mailat henne angående en läkartid så att jag iallafall kan bli sjukskriven igen from den 15 mars om nu FK ska strula runt med min HP ansökan..

Usch vad jag avskyr FK:-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0