Fem år...

Igår var det fem år sen jag och Jarkko slogs samman återigen

Det var verkligen ödet som slog till den dagen för att vi stötte på varandra var rena ödet, sen kan vi säkert ha stött på varandra senare i livet. Men nu var det just denna dagen som blev vår dag..

Jag minns det som igår då det var en urtråkig söndag och jag satt hemma solo för combon var bortrest och jag satt på MSN då jag och Petra slog oss samman och diskuterade att som vanligt ta en söndagsöl, på den tiden var det utgångar på veckodagar som gällde då helger gick åt till jobb på krogen istället:-)

Som vanligt möttes vi upp på medis och Petra började sina vana fötter styra mot Kelly´s, fanns liksom inga andra val för mig under den tiden, men just idag så chockade jag henne genom att byta till Gröne jägarn en sväng för hennes skull liksom, bajare som hon är och även dom hade ju billig öl på söndagar så vi styrde dit i snörusket, för även den dagen som igår så yrde snön vit på Söder.

Jag hann inte komma in till baren förrän jag hör mitt namn ropas och inge konstigt med det på jägarn, på den tiden var det alltid någon man kände på söders barer, men rösten tillhörde någon som jag försökt förtränga i två år och mitt hjärta hoppade nästan ur kroppen då jag tittade åt röstens håll, för där satt han!!

Mannen/killen som jag en gång i tiden trodde var den rätte som fick mig att inse vad kärlek var, men även vad otröstlig kärlek var då våra vägar skildes åt där på Stavangers flygplats några år tidigare.

Jag sa hej och försökte spela oberörd över hans närvaro, medans jag viskade till Petra att inhandla en öl snabbt till mig och den sveptes nog rätt snabbt för att lugna mina nerver då:-) Vi beslutade oss för att sätta oss ner hos dom och vi hade en trevlig söndagkväll tillsammans som i sin tur blev måndag, tisdag och så rullade vår tid tillsammans ihop.

Det var som att jag inte ville släppa honom för att han återigen skulle försvinna från mig och nu fem år senare sitter jag här med världens underbaraste dotter och en till liten krabat på väg och visst har vi våra toppar och dalar, men det är vad som hör ett förhållande till enligt mig:-)

Jag ÄLSKAR min familj så oerhört mycket och redan under den där tiden då jag och Jarkko hängde runt inne på Söder innan vårt uppehåll så visste jag att han var mannen i mitt liv och visst f*n fick jag rätt:-)

                                                                  
                                                                
                                                            ♥LOVE YOU JARKKO♥

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket vackert inlägg man kan bara se allting framför sig under tiden man läser (:

2010-02-21 @ 16:21:20
URL: http://sandravikstrom.blogg.se/
Postat av: Foton Av Ebba

hejhej!

allt bra idag? :)

2010-02-21 @ 19:37:09
URL: http://fotonavebba.blogg.se/
Postat av: Sussi

Låter härligt!!! GRATTIS!!!!!

2010-02-21 @ 23:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0