Uppföljning??



Idag var det så dags för Dylan att åter besöka någon form av doktor på Bromma barnmottagning för hans förkylningsastma,, trodde vi ja..

Vi kom dit i tid för det stod klart och tydligt att man skulle va där lite innan för att barnet skulle vägas, nog för att jag tyckte detta lät lite konstigt, det är ju ändå andningen och inte vikten som var det primära i detta fallet, men ja vi åkte dit i tid och det började även märkas på unge herrn att vi nu var inne på hans sovtid och spökade runt.. Han är som Skalman med en mat och sovklocka och i detta fall så rings det inte utan gnälls oavbrutet ;-)

En kvart försenad så fick vi komma in till en dam utan att ha blitt vägd. vilket jag inte alls bryr mig om men då vi satt oss ner så började hon ta fram en liknade Vortexmask som vi har och börjar gå igenom hur vi/jag ska göra innan, under och efter inhaleringen, samt hur jag ska diska den???

Hallå!!!!!

Den 20 november
fick vi med denna mask för att inhalera efter ett 2 veckors schema..Nu den 8 december, nästan 3 veckor efter tycker dom det är dags att lära mig/oss hur vi ska göra vid inhaleringen???

Ifrågasatte detta och hon skulle nu kolla om Dylan ska få sig ett läkarbesök för att göra en uppföljning på han, även om hon tyckte att han lät helt OK nu, men att vi vid besvär skulle använda vortexen omgående..

Jag trodde detta skulle vara starten på en utredning samt uppföljning på Dylan´s andning, även om vi var på 6 månaderskoll förra veckan och läkaren där tyckte andningen lät fin, så vill man ju iaf få en uppföljning av kunniga läkare inom detta ämne, men dom tyckte uppenbarligen att efter 2 veckorsbehandlingen så skulle mammsen få sig en uppföljning på hur man hanterar inhaleringen, var ju verkligen i rätt ordning om jag säger så..

Men nu vet jag iaf hur jag ska skaka, trycka och diska denna jäkla anka iaf ;-)


Kommentarer
Postat av: Michan

Hej lussebulls mixen finns på vi eller pulsen som vår heter nu, men jag kom på en annan sak på ICA finns vanlig bullmix det måste ju gå och köpa den och bara tillsätta saffran men jag vet inte jag är ingen bak människa utan misslyckas med det mesta : ) det var därför jag köpte mixen ; )

Kram

2010-12-08 @ 18:40:10
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0