Carbonara a´la LCHF

 

Något jag verkligen kan sakna då jag nu lever efter LCHF är mina underbara pastarätter såsom carbonara och tonfiskpasta, men häromdagen så tänkte jag att jag ger vitkålen ett försök att vara ett substitut till pastan..

Carbonara på mitt sätt består ju annars av LCHF´s basvaror såsom ägg, bacon och grädde så igentligen är det ju en helt OK rätt att göra lite då och då..

Så jag slängde ihop mina ingredienser medans pastan till familjen kokade samt min vitkål i strimlor..

Vi använde oss av:

6 ägg

2½ dl vispgrädde

2 paket bacon men ta gärna tre

Vitlök, salt, svartpeppar efter sin egen smak..

Stek baconet som du klippt i bitar och medans blandar du ihop ägg och grädden tillsammans med kryddorna..Rör ner baconet och vänta in pastan. Då pastan är klar låt den rinna av och blanda ner i såsen så mycket ni anser er behöva. Blanda in ordentligt och servera..

Det jag gjorde var att använda mig av kokad vitkål i strimlor som toppades med en massa härlig carbonarasås..

Denna sås är kall, men värms upp av pastan så den ska serveras omedelbart..

Utvärderingen blev klart godkänd och jag kommer använda mig av vitkål som ett substitut till pastan och nästa gång ska jag ge mig på min underbara tonfiskpasta som även den är baserad på bra basvaror enligt LCHF..

Kommentarer
Postat av: Katta

Mums!

2010-12-17 @ 21:59:50
URL: http://kattasfett.blogg.se/
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN, -16,9 KG

Tack hörru!

Det värmer. Ja jag ska minska lite på fettet så får vi se om de fungerar bättre=)



KRAM

2010-12-18 @ 09:35:19
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0