Mr Big!!!

Japp igår var det så dags med en lite försenad tvåmånaderskoll och vi hade ju vare sig mätt eller vägt Dylan 7 veckor, vilket var lite spännande att se hur det hade utvecklats sig??

Gissade på att han låg på 63 cm och sisådär 5900g och lite nära avr jag iaf med längden..

Min *lilla* bebis hade gått upp HELA 2 kg på dessa 7 veckor och vuxit 3 ½ cm så nu låg han på en vikt av 6820g och längden slutade 62 cm..

Nu slutade det inte där utan iom att det var en läkarkoll och sommartider så hade jag en i mina ögon väldigt stel BVC sköterska och jag tackar ännu en gång för att vi benådats med Världens underbaraste V till just vår bvc sköterska..

Läkaren var ointresserad att svara någorlunda på våra i hans ögon korkade frågor och gjorde sina test väldigt abrupt med en iallafall glad Dylan som nog mest facinerades av vad det var för ful gubbe som stoppade fingrarna i hans mun, men som sagt allt är ju sugvänligt i en liten bebis värld;-)

Sen att dom var så yra att innan hela undersökningen började så började dom att fråga oss om vi hade varit hos Ortopeden??

Say What???

Ja Dylan kom väl med snitt??

Ähm, skulle inte tro det,,, jag vet jag var där liksom:-)

Ok..säger dom funderande..

Ja jag snittades med Leia och var till Ortopeden då så ni måste blanda ihop dessa två på något twistat sätt..

Iallafall så slutade diskussionen där då det visade sig att dom beblandat Leia´s och Dylan´s journaler och uppenbarligen hade svårt att läsa det finstilta som tex födelsenummer??

Jaja dagens STORA PLUMP utgjorde iallafall den stela bvc sköterskan som tyckte att kanske Dylan gått upp lite väl mycket och tyckte att jag kanske gav han lite väl mycket mat så när hon fick höra att jag delammade så sa hon styrskt att jag kanske enbart skulle amma då??

Äh, hallå!! Hade jag haft mjölk så det räckte för hela dygn så skulle jag väl för FAN inte slänga ut 60 spänn per paket ersättning för skojs skull?? Jag ammar på morgonen då han vaknar efter sin nattsömn och då ligger vi och myser tills jag tycker det är dags att kliva upp, mitt ena bröst producerar ju knappt någon mjölk överhuvudtaget så att amma 24/7 är uteslutet..Med Leia dock producerade jag så mycket mjölk så att jag måste ha dubbla skydd i Bh´n samt dubbla tröjor för hamnade jag i en stressig situation så forsade det ur mig och jag kan än i dag minnas alla dom gånger jag sprang hem döljandes med två blöta ringar på min tröja så nog märker jag skillnad allt på dessa två gånger så jag blev jävligt irriterad på kärringen som uppenbarligen är någon amningshitler..

Också slutligen så fick jag minsann lära mig att NU ska man visst ha kudde till dom små sålänge dom ligger på rygg!! Då Leia var bebis var det uteslutet så jag trodde väl det gällde nu också det bara var 4 år sen så jag har nu misshandlat lilla Dylan med att endast ha en liten handduk i ett örngott..Bad Mother;-)

Jaja Dylan fick iallafall sin OK stämpel
och jag ser fram emot nästa veckas besök hos vår underbara VLeia ska ha sin 4 årskoll och ja kanske Dylan får sin första spruta då??

                                                            
                                                          ♥Vår Stora Gladskit:-)♥



Startvikt: 4040 g längd: 53 cm

4 dagar: 3510 gram 53 cm

1 vecka: 3830 gram 53 cm

2 veckor: 3965 gram 55 cm

3 veckor: 4095 gram 56 cm

4 veckor: 4410 gram 57 cm

5 veckor: 4760 gram 58,5 cm

12 veckor: 6820 gram 62 cm


Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

vilken miss hur lyckas man med nått sånt?

2010-08-05 @ 20:03:49
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Jossan

SV: ÅhÅ!! Du får jag önska lycka till då :) Har du allt klart för dig med mänbgder osv.. Det tyckte jag var svårt i början.. hur mycket kolh, prot och fett man ska äta liksom :)

2010-08-06 @ 23:17:55
URL: http://vagenfram.webblogg.se/
Postat av: Danijela

Mysig blogg :)

2010-08-07 @ 14:21:48
URL: http://daniiliciouss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0