3 Dagar..

Har jag gått förbi min gamla grannes dörr som har hemtjänst och samma matlåda har legat där på handtaget och väntat på att bli uppäten..

Idag fick jag nog, kanske tanten låg på sjukhus, men jag måste bara ringa för att kolla av ändå och slog upp numret till Blackebergs hemtjänst..

Pratade med en trevlig kvinna som tyckte det var bra att jag ringde, men det var tydligen inte just dom som hade hand om denna gamla dam så hon skulle ringa vidare till den som har koll på alla brukare för att be dom kolla upp varför maten fortfarande hängde på dörren efter 3 dagar??

Det tog inte ens 20 minuter från mitt samtal tills jag hörde att någon låste upp den gamla damens dörr och maten plockades in och hade det inte varit för att Dylan låg och sprattlade av tristess så hade jag banne mig trampat ner bara för att rådfråga vad dom sysslar med??

Nu går jag dock bara omkring och irriterar mig på om det är så hemskt att den stackars damen legat för sig själv iaf i 3 dagar utan mat och hemtjänst eller vad så jag tänker faktiskt ringa och kolla av imorrn, dom får tycka vad dom vill..

Men det är också bra att dom vet att jag har så lite att göra under min mammaledighet så att nästa gång en matlåda hänger i ett dygn så kommer jag ringa igen och då ska jag stå där vid dörren då dom kommer;-)..

Men först ska jag ta reda på Varför det tog 3 dagar och sen om det är så hemskt att dom bara struntat i henne eller ännu värre glömt, ja då gör jag en anmälan...

Nä fy för att bli gammal i detta land säger jag bara:-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0