V.39 och förlossningsångest..

Ja så var vi nu i slutskedet..V39(38+0) och som jag tjatat om att krabat ska kika ut och hur trött jag är på denna graviditet, men vet ni???

Nu börjar jag få någon slags ångest av att veta att slutet är nära, snart ligger jag där med smärtande värkar och klumpen ska ut.. hur kommer jag ta det?? Hur ont kommer det göra och framförallt kommer jag att lyckats genomföra en vaginal förlossning??

Tankarna som snurrar nu är många och jag är ju så beredd som jag kan bli, visst skulle jag kunnat gå på föreläsningar och läst på mer om förlossningens alla faser, men jag känner att ju mer jag förbereder mig på hur en förlossning ska ske desto mer besviken kommer jag att bli om nu den tar en annan vändning..

Jag gjorde ju allt det där då jag väntade Leia och  blev ju lurad på allt.. 

Jag förberedde mig på att jag kunde skita på mig framför Jarkko;-) Jag skulle shoppa hem öronproppar till han och vi klockade i stort sett resvägen till Huddinge vid varje besök där, men vad hände??? Skitungen vägrade vända sig och såg till att mammsen fick ligga som ett kolli i ett dygn istället och alla mina värsta farhågor såsom skita på sig mm blev just bara farhågor;-)

Men nu ser det ljust ut att jag ska få genomföra detta, bara det att denna gången så skippar vi öronproppar, klockning av restid mm och tar det som det kommer helt enkelt..

Jag har med mig mitt förlossningsbrev där det står hur förberedd jag är och hur jag vill att dom ska förklara allt som sker både för mig och Jarkko. Jag vill att dom ska hålla koll så att jag inte låser mig pga smärtan och förskjuter förlossningen pga det..

Ja jag har helt enkelt skrivit det som jag anser är väsentligt för mig under denna procedur som skall komma..

Jag håller även på att bunda ihop mig med min vän TENSén som igår kom och jag tror att den kommer att leda mig ganska långt in i förlossningen på egen hand, ja det är väl vad jag vill tro iallafall och sen om det inte blir så så får det väl helt enkelt bli så..  

Ingen kan förutse hur en förlossning kommer att bli och jag får helt enkelt lita på min kropp, mitt omdöme och den hjälp jag får från SÖS:-) Jarkko kommer väl också vara till hjälp, men jag har även en tanke att han lika gärna kan damma ihop och hamna i ett annat rum då jag även poängterat det i brevet..

Lite förberedd måste jag ju vara iallafall;-)

Men på det stora hela är jag SÅ REDO som jag kan bli på att detta ska dra igång och vi blir fyra i vår lilla familj:-)

Ska bli så spännande att se vem som gömmer sig därinne och ja namn är ju inte riktigt klart fortfarande, men vi har några att välja på och visst Leia har ju redan gjort sin röst hörd där så vi får väl lyssna in henne också:-)

Bjussar på förhoppningsvis sista magbilderna och ja jag vet att pattarna hänger men vem f*n orkar springa runt i trånga BHár då man ändå bara strosar runt hemma??;-)

V. 39 (38+0)




Kommentarer
Postat av: nella

Hej! Tänkte bara fråga om du kan gå in på min blogg & skriva vad du tycker om mina nya skor i senaste inlägget? Skulle vara jätte gulligt :)

2010-04-17 @ 10:00:13
URL: http://nellishen.blogg.se/
Postat av: Becca

lycka till vid förlossningen när det väl kommer igång.:-)

2010-04-17 @ 14:33:12
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Soffie

hej, vill verkligen önska lycka till med din förlossning! ser att vi har lika många dagar kvar :) själv är det vårt första barn och jag har vart lugn till nu ungefär, nu kommer skräcken för att de ska bli konstigt och fel.

Men vi lyckas nog båda eller va säger du!? =)

All lycka till, och ha en bra dag!

2010-04-18 @ 11:57:41
URL: http://soffiesliv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Härliga underbara mage :-)



Önskar dig stort lycka till!!! Tänker också på förlossningen emellanåt, det är ju ett tag kvar men det känns som en stor händelse att vara med om...såklart;-) Är nog mest för dödsångest & att spricka massor.



Massor med kramar

2010-04-19 @ 12:44:15
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0