V.38 och nu får du komma ut...

Ja så var vi nu inne i v.38(37+1) och nu har jag så gott som gett upp.. Jag har ingen ork kvar snart till att föda då denna jäkla foglossning tar ut all min kraft oavsett om jag ligger, sitter eller stå..

Ligger jag ner så får jag efter en stund ändra sida och det är ett STORT projekt i sig att vända/byta sida utan att jag ska få ett psykbryt..

Sitter jag i soffan och softar så blir det efter ett tag oskönt och då jag ska resa mig ser jag ut som en knubbsäl som hasar sig fram till soffkanten för att sätta ner fötterna och ta sats för att ställa mig upp och mjuka upp lederna, för börjar jag gå direkt så knakar det till rejält och smärtan blir olidlig..

Det enda positiva med denna olidliga smärta är att jag förhoppningsvis kommer bara se ljust på alla värkar som kommer i samband med förlossningen, för efter att ha haft ont konstant i månader så va fan gör några timmar inne på BB då??

Stöddig?? Javisst=)

Får se hur stöddig jag är då jag ligger där uppfläkt och förmodligen bara vill dö, men detta är min största peppning för att jag ska klara av förlossningen galant, för för varje ond värk så är jag betydligt närmare slutet=)

Nä nu är det inte långt kvar men om du lilla krabat vill göra mammsen riktigt glad se till att komma typ på onsdag då jag har gjort mina ärenden för denna vecka klart=)

Jag vill ju iallafall ha snygga naglar innan jag föder..


Närbild på magen v 38. (v37+1)






Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Kommentarer
Postat av: Simone

Aha det stämmer säkerligen :) Den på förlossningen är ju inköpt för ett speciellt syfte :)



Skönt :D på min dietist så hjälpte den nästan för bra haha :p Hon hade den på hemma och höll nästan på att föda hemma då hon inte kände hur ont värkarna egentligen gjorde ;)



Datum är ännu hemligt ;) Men det är väldans nära inpå BF, på de flesta ställen står det ju att dom gör snitt 10-7 dagar innan BF, men då det inte finns något medicinskt med mitt snitt så gör dom det så nära som möjligt :)

2010-04-10 @ 13:09:23
URL: http://kommersnart.blogg.se/
Postat av: Malin

Jaa det ÄR underbart! Du borde verkligen försöka ta dig hit någongång ;)

2010-04-11 @ 06:36:44
URL: http://holabaloo.blogg.se/
Postat av: ME&MY

Hål ut! Du är ju på mållinjen, fuskigt! =)

2010-04-11 @ 08:57:36
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Simone

Vi har lite närmare än så till BF (handlade om fre eller mån..) men känner mig rätt trygg ändå ifall det skulle bli akutsnitt :) Haft en stark känsla av att det ska starta tidigare fram tills nu, men det är kanske för att det är så nära nu som jag tror jag går fram till datumet :)



Ohja! Karln packade sin bb-väska igår (han blir kvar lika länge som mig troligast) och då börjar det bli verkligt! Min är dock inte packad ännu :p haha men ska väll se till att få det gjort snart med :)

Vi får hålla tummarna över att du inte går över tiden ;D;D

2010-04-12 @ 06:42:17
URL: http://kommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0