Njuter...

Har aldrig uppskattat min egen ensamhet så mycket som under denna graviditet och idag efter denna OERHÖRT långa påskhelg så njuter jag verkligen av att gubben är på jobbet och Leia på förskolan:-) Att jag får dela dagen med spring till tvättstugan bekommer mig inte då jag verkligen bara ska *vara* mellan tvättvarven och läsa min bok:-)

Visst är det underbart med långledigt för hela familjen, men för tillfället är jag sååå asocial och att försöka underhålla en treåring med energi värre än alla duracellkaniner tillsammans i fem dagar utan att jag själv ska gå i väggen är en kamp för en höggravid koss som mig;-) och javisst har jag Jarkko till hjälp, men även han vill ju få vila då han är långledig och hur skoj är det för dom om mammsen inte orkar vara med dom så det har bara varit att bita ihop och göra det bästa av det..

Vi har iallafall haft någar mysiga stunder ute på olika små äventyr då längre utflykter inte är min melodi just nu så vi har hållit oss inom en resväg på en timme så det vart en tur till Skokloster i fredags där tanken var att gå deras guidade vandring, men det visade sig innebära en jäkla massa traskande i trappor, vilket går bort för mig och min underbara foglossning..Men en mysig lunch/fika i en mysig miljö bidde det iallafall och i sommar så blir det garanterat en picknickdag därute..



  

        

          
           
                                  

Lördagen var vi mest på hemmaplan, blev en skogsvandring och sen frossade vi i oss lite pizza till lunch..

 






Söndagen spenderade vi ute på vackra Drottningholm och Leia älskade att springa runt där samt alla gigantiska vattenpölar hon såå gärna ville hoppa i och som hon dessutom avslutade med att göra innan hemgång för VARFÖR lyssna på mammsen och pappsen??




  
 
 


Igår måndagen överraskades vi med snö och gråmulet väder så några större ambitioner att hitta på något hade ingen av oss så vi for ut till Skogskyrkogården för ljuständning på Jarkko´s polare´s årsdag sen förgyllde vi Leia´s dag med ett besök ute på allas vår Ica maxi i Haninge så hon fick leka av sig i deras underbara lekland medans mamma och pappsen gick in och handlade lite i lugn och ro..

På detta så har det varit påskäggssökning, äggmålning och en massa bus härhemma så jag tror iallafall Leia har haft en helt underbar helg trots en halvtråkig morsa som enligt henne bara gnäller och gnäller just nu:-)

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0