Så var man vaccinerad då..

Japp nu finns ingen återvändo längre, nu har man varit och sprutat in spruta ett av två och det enda jag känner just nu är lite värk vid sticket, men nog sjutton sitter jag och inväntar alla biverkningar allt och analysera om jag inte har liiite mer ont i huvudet nu efter än före och känns jag inte liite varmare osv osv:-)



Men men innerst inne så känns det faktiskt bra nu efter allt velande fram och tillbaka om hur jag ska göra att jag till slut tog den, och nu ska även Leia få den..

Jag kan inte sitta här och chansa på att hon ska klara sig bra om hon nu får flunsan och att ha det på mitt samvete att hon ligger helt avslagen av grisflunsan, det vill jag inte så här hemma har vi nu beslutat för att hon också ska få ta den..

Jag har analyserat sönder alla för och motsidor fram tills idag och jag anser att för just nu ligger några steg framför, sen kan man ju alltid resonera om detta vaccin och att det inte finns större studier om den och dess biverkningar på människan, men jag litar till den del att jag lever i ett land som Sverige och förhoppningsvis så delar dom inte ut något som är såpass osäkert att en större del av människor skulle skada sig så illa mer än lite biverkningar som även uppstår vid andra vaccinationer..

Men visst har jag tvekat ett antal gånger och jag förstår dom som avstår, men då jag jobbar inom barnomsorg så finner jag risken att utsättas för flunsan vara stor och vill inte riskera att bli sängliggandes i veckor med en pigg treåring vid min sida, eller än värre att vi alla insjuknar så ingen kan ta hand om varandra..

Nä jag känner att jag gjort rätt helt enkelt, men hur gör ni?? Vaccin eller inte??                  

Kommentarer
Postat av: stine - pokerfru & mamma till Wiggo

jaha fy.. magsjuka är de värsta som finns!!!



ja de är svårt med vaccinet.. ingen aning om jag ska ta det eller inte, tror jag gör det om jag blir erbjuden! bättre det än att helt plötsligt vara dödssjuk och kanske dö..

2009-11-03 @ 21:23:14
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0