Så rätt Europa!!!

Det var många år sen jag verkligen kunde säga att folket utanför Sveriges gränser visar att dom kan rösta då det gäller schlager:-)

Topp trion var absolut dom bästa, och som jag sa i tidigare inlägget, Sverige tog verkligen topp tio underifrån och det rätt klart..

Innan igår så hade jag inte hört Norge´s bidrag, men så fort han kom på scen och började fila på sin fiol så var jag kär i låten:-) Vem vill inte ha sin egen lilla Fairytail??

Island´s låt gillade jag också och Azerbaijan var även den helt OK. Undrar dock varför vi inte kan ta vara på artisterna på hemmaplan och låta dom tävla för Sverige istället??Är ju inte första gången någon tävlar för ett annat land från Sverige och det är ju uppenbart att det oftast gått betydligt bättre för det landet än för Sverige..

Är det kanske helt enkelt landet Sverige övriga Europa har något emot??

Nä jag tror på vår övertro att vara banbrytande och skicka något som vi tror kan sopa banan är orsaken..Man kunde ju se en liten hint redan då vi hade internationella juryn i vår egen final vad som skulle kunna plocka poäng i övriga länder...

Men ärligt så lät det hemskt igår för Malena på vissa partier, sen kan man alltid skylla på ljudet, javisst men hon lät ju väldigt anfådd också, nästan darrig på dom mer sjungande partierna.. Var ju bara operapartierna som lät bra och man kan ju inte vinna med något som låter halvbra eller??

Nä idag är vi norsk tillsammans med Farfar Fred och Farmor Gro och Vi Elsker dette land!


Kommentarer
Postat av: Nina

håller med. skönt att dem ibland faktiskt kan lyssna på låten och inte bara rösta på grannländerna. skit kul! jätte skojjigt för norge!



ska uppdatera så fort ja får ork. trodde ja skulle orka ikväll men nää. får se om det kommer en snutt imorrn! natti natt!

2009-05-17 @ 23:21:21
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0