You drive me crazy!!

Veckan som varit har ju Leia varit hemma från förskolan och det börjar nu sätta sina spår..

Ungen driver mig till vansinne just nu, går fem minuter sen är det gnäll eller så gör hon något som hon absolut inte får och det slutar i stora vredesutbrott då hon får tillsägelser..

Att hon sen har gett sig f*n på att hon inte ska sova längre än sex och då ska även mamma och pappa upp för det ska läsas böcker och även ett och annat bråk ska ske redan vid den tiden numera, jag är såå trött just nu..

Igår då vi var hos Timo var hon lugn som en filbunke och hon fick så mycket beröm för hur snäll hon var.. Hann inte ens köra in bilen i garaget så kom monstret fram igen.. Det skulle lekas i lekparken hela natten om hon fick bestämma, efter en timme och klockan började närma sig sju gav vi upp.. Jarkko tog väskan och jag tog ett skrikande monster och begav oss hem för att ta nästa strid..

Sova ville hon inte göra och inte förrän strax efter nio gav hon upp striden och la sig på kudden och lät mig massera henne  till sömns..

Nä ibland så är det inte långt ifrån att jag rymmer ner till tvättstugan och lägger mig och sover, men det är väl det som är tjusningen med barn.. Alla ljusa underbara stunder som blandas med alla dessa trotstider som verkligen prövar ens tålamod:-)



Men hon är ändå det mest ljuvliga lilla monster som skådats, men visst lyser REA lappen ganska starkt ibland på henne:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0