Hockeyvaks fiaskot!!

Jag höll mig vaken enbart för den här matchen & vad händer??

Första perioden vet jag inte hur jag ska summera mer än klantig utvisning ger mardrömstart!!

Dom andra perioderna fick jag tyvärr inte se då en liten fröken behagade att vakna då så det var att släcka ner allt & låtsats sova..

Kan ju säga att jag låg mest & förbannade över att vi bor så lite & att vår skrutt inte riktigt vill sova då jag vill det!!

Har nu kikat runt både på text tv & tidningarna på nätet & som vanligt vill vi skylla från det mesta på elaka kanadicker & usla domare!!

Visst dom körde uppenbarligen ett lite fulare spel än vad vi godtrogna svenskar är vana vid, men har inte detta hänt förut??

Har inte vi haft gulddrömmar som krossats av tuffa, spelskickliga kanadicker förr..
Ska vi igentligen inte veta att då det väl gäller så kör dom på & dom kör hårt?

Vi kan kalla det fult spel men det är deras signum helt enkelt, fula kanadicker vinner Guld helt enkelt!!

Varför fortsätter vi att se ut som yra skrämda kycklingar på isen för år efter år??

För första perioden var inte någon höjdare av Sverige, det var omständiga spel med puck då vi väl fick ha den ett tag, det var sega passningar som oftast inte gick riktigt dit dom skulle & gjorde dom det så var passmottagaren inte riktigt med..

Jag är stolt över årets upplaga men som vanligt hade jag & även en rätt stor mängd med svenskar skyhöga förväntningar inför denna match & vi alla borde väl lära oss något..

Nästa år kanske vi ska vänta & se helt enkelt efter matchen innan vi tror att vi har Guldet i vår hand??

Vi kan fortsätta & skylla på domarna & fult spel, men hur var det med domarna i matchen mot Slovakien??

Dom hade vi väl oxå lite tankar om, men hur gick matchen??

Rätt lag vann till slut & så även i denna final helt enkelt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0