Vaddå Dumstrut??

Ja jag har ju gått och fixat mina naglar hos några thailändare som varken kan svenska eller engelska så våra samtal har inbegripit tecken och jag som jobbar med tecken inom mitt jobb har ju inga problem med det, han pekar och jag nickar förstående typ:-)

Då jag ringde första gången och beställde min tid så beställde jag Gele då jag haft akryl förut och mina naglar blev väldigt förstörda då jag plockade bort dom..

Jaja jag gick dit och fick tippar och så påbörjades det. Jag har ju ingen aning vad som igentligen skiljer själva proceduren åt så jag satt snällt och nickade och log..

Tyckte väl att det var väldigt likt hur man får akryl, den enda skillnaden var väl att här var allt genomskinligt och förut har jag ju haft rosa & vit akryl så att det skulle se franskt ut.. men men jag är som sagt en lekman i detta, kan ej måla mina naglar typ så jag låter proffsen ordna sånt..

Gick hem med snygga naglar, men tyckte väl inte det var särskilt likt andras gelenaglar jag sett så jag var väl lite missnöjd över detta, men men jag gav dom några chanser till,,

Idag då jag skulle fixa mina på Karins nagelhörna och när dom börjar fila så inser ju kvinnan att detta är ju Akryl och inte gele..

Ja vad säger man på det utan att få dumstruten på sig??

Var bara att sätta sig i aceton och efter en massa filandes och enormt tålamod hos tjejerna så har jag nu gelenaglar som jag är grymt nöjd med, nästa gång ska dom få styla till dom..Riktigt trevlig salong..

Nästa gång jag är i Handen ska jag dock göra ett besök hos min förra och tala om att dom kanske ska bli bättre på att lyssna på vad kunden ska ha:-)

Nu vet jag iaf skillnaden på gele och akrylproceduren och den är väsentligt STOR..

Men idag är jag nog en riktigt BLOND BRUD MED DUMSTRUT:-)

Kommentarer
Postat av: Karolina

Åh. Bild bild bild bild... ;-)

2009-02-20 @ 21:21:29
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Postat av: Karin

In med biiiiild....))))

2009-02-20 @ 23:39:06
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0