Vad några ord kan göra...

Härhemma hade vi en hemsk dag igår då det gäller Leia´s trots numera..

Det fanns ingenting som kunde underhålla henne från utbrotten, utan det blev mest skrik och tjat härhemma igår:-( Man känner sig så hemsk som mamma då man verkligen måste gå runt att tjata och jag försöker verkligen att tänka på att inte förstora upp saker och ting härhemma men när man får tofflor i ansiktet, golven överösta med diverse skit som hon kastar ut i ren trots ja då måste man ta tag och säga till på skarpen, att det sen inte verkar gå in i just det momentet utan hon mest bara står och hånflinar mot mig, ja då är det bara att räkna till tio och andas..

Iallafall så tänkte jag efter alla dessa utbrott att visst, det är ju tråkigt att vara inomhus då det regnar, regnkläderna glömdes på förskolan som vanligt så lite bakning kanske kan få henne att glömma sin trots, men icke.. Det var bara att skjuta upp det, annars skulle jag ha muffinssmet i hela köket och förmodligen hela lägenheten, så vi käkade lite lunch och efter det fick jag henne att vila..Så SKÖNT kan jag säga:-)

Passade själv på att vila i HELA tre timmar då Jarkko kommit hem:-)

På kvällen tog vi oss till skogen för att plocka lite blåbär som vi ska ha i våra muffins då vi bakar och allt löpte på fin fint.. Leia var i toppform och plockade på så fint och var den där urgulliga lilla tjejen som hon är, men så kom det..

Utbrottet from Hell!!!

Slutade med att hon hällde ut halva vår blåbärsplockning och skrek i stort sett hela vägen hem. Väl hemma lugnade hon ner sig efter ett tag och precis innan läggning kom vår lilla tjej fram igen och dom mest underbara orden för dagen kom...

"Förlåt pappa och så fick han en kram"..

"Förlåt mamma och så fick jag mig en kram"..


Och just där glömdes allt bort och man inser hur underbart det är med barn igen:-)


Kommentarer
Postat av: Heyli

va jobbig dag du verkat haft.. skönt att den slutade bra i alla fall!



ja jag fattar inte heller varför det är kvantiteten som räknas jämt, typ den som har mest vänner vinner och är coolast :p men nä jag har mina få och det räcker för mig!



jodu det var en underbar shoppingdag! spöregnade ju men är ju mest inne då man är i birsta ändå :)

2009-08-23 @ 12:54:26
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Martina

Trots är inget vidare alls... Hos oss är det sexåringen som är värst just nu, men det är väl så det ska vara...

Fin blogg du har:)

2009-08-25 @ 22:15:21
URL: http://fettofinito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0