Feberyra!!!

Igår då vi var på väg för att bege oss till skogen för att kika efter lite bär till våra mjölkdrinkar som har blivit ett måste i vår familj, ja Jarkko lever just nu för dom iallafall, och bär är ju så mycket godare direkt från busken så varför inte slå tre flugor i en smäll??
 
Frisk luft, motion, och samtidigt tjäna pengar på att plocka från naturen:-)

Iallafall så upptäckte vi då att Leia kändes väldigt varm och snabbt fram med örontempen,, tre sekunder senare visade det sig att hon hade 38,7 så det var bara att avbryta vår lilla utflykt..

Ju längre kvällen led så steg även febern och runt nio igår kväll så visade sig tempen ligga på hela 40 grader, jag snabbt in på nätet för att googla *Svininfluensan*, Håller på att nojja sönder över denna influensa då det gäller Leia, jag själv har aldrig haft en vanlig influensa så jag är inte lika oroad över mig själv.. Men inte mycket mer än febern fanns hos Leia så att oroa sig över den behövdes aldrig..

Inatt har hon iallafall hållit låda utan dess like, måste vara någon sorts av feberyra, för det har sjungts, sprungit på pottan ett ex antal gånger, babblat på om att jultomten är i Turkiet och badar och att han snart kommer och knackar på för att ge henne julklappar.. Ja det har varit en hel del givande samtal från hennes sida och det ända svar hon fått är väl i stort sett..SOV!!

Lille katt mm är inte så gulligt klocka tre på natten om jag säger så:-) Runt sex imorse gav hon upp rejält och slumrade in till halv tio.. Kan säga att jag sov även då..

Nu myser hon i soffan och är feberfri än så länge, så kanske kan hon äntligen få komma till sin nya avdelning imorrn.. Hon har ju verkligen längtat till denna dag också blev hon sjuk lillskruttan..

Nu ska jag underhålla mig själv med att vika all tvätt från igår, och ikväll blir det gymmet då jag avbokade gårdagen då Leia blev sjuk..


Kommentarer
Postat av: Angelica

Inte kul med feber.. Men det brukar ju släppa ganska fort. Jag förstår att du sov när leia gjorde det

Kram

2009-08-17 @ 12:42:18
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0