Veckopeng!!

JA efter att min käre sambo alltid undrar vart våra pengar tar vägen så har jag nu beslutat att hädanefter blir det veckopeng till oss två..

Vilket kan kanske få han att förstå att pengar försvinner lätt om man inte har koll, vilket vi absolut inte har just nu..

Lyxfällan skulle ju knäppa oss rejält på fingrarna om dom kom in i vår familj, men så långt vill man ju inte gå..

Så nu får vi 1000 kr var i veckan på våra separata kort & sen har vi det gemensamma till mat räkningar & saker som kanske kostar lite mer än våran veckopeng, om man nu inte vill spara till ngt eget förstås:-)

Det känns bra & kanske vi får ordning på lite av vår ekonomi & börjar bli lite bättre på att veckohandla igen vilket vi tjänar enormt på om jag säger så..

Vår konsumtion att springa på lokalaffärn per dag ligger ju banne mig på 3-400 hundra & det funkar ju inte i längden..

Skärpning Familjen L.S!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0