Min bästa tid är nu!!

Då jag får i lugn & ro sitta med min kopp kaffe & surfa runt lite innan alla äventyr ska börja!!

Leia sitter & ritar så fint & idag tänkte vi besöka lekparken på förmiddagen innan vilan, Jarkko har ju åkt & jobbat så vi är ensamma även denna helg, mycke jobb, men det ger ju oxå lite extraklirr i kassan som sagt:-)

Igår hade jag en totalt datafri dag då jag kände mig på lite lågt humör pga familjesituationen vi lever i..

Men det är sånt som kommer över en ibland då jag inser hur mycke jag saknar att ha släkt att umgås med, jag har ju bara min bror härnere nu & han har en väldigt tung period & jag vet inte hur man ska hantera den då dom just nu befinner sig mest på sjukhuset, Jarkko´s familj vet iaf ni som känner mig att där finns det inge kontaktnät & det är det som gör mig ledsen för Leia´s skull då man hör alla i fikarummet eller vänner omkring sig om sina underbara svärmödrar & dittan & datten..

Hur kunde jag dra en sån nitlott??

Nu lämnar vi det ämnet & så kan jag meddela att på måndag ska jag ringa mina chefer om att jag är på väg bort, tycker det är schysstast så & jag vill ha en referens från dom, jag har ju inget att dölja & om dom blir sur för att jag som mor vill söka mig till fasta tjänster ja då får det va så,, dom får väl ge mig ett motbud då!!

Men enligt min gamla kollega så är jobbet nästan klart för mig på det nya stället & jag hoppas verkligen det, jag vill ha en nystart efter nyår!!

Nu ska jag bädda sängen & fixa ut oss till solen så jag får lite ljusterapi!!


Tjingeling!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0