Heligt Förbannad!!

Idag har mitt humör sanneligen varit på gränsen till GALEN!!

För att göra en väldigt lång & invecklad historia kort så här kommer det..

Lånade för ngt år ut min sköna, snygga soffa till min bror & hans dåvarande tjej.. Dom tog den 40 mil norrut & jag poängterade att den dagen jag vill ha den så är dte upp till er att ordna detta..

Jaja förhållandet tog slut & min bror utan körkort kom tbax till storstan utan min soffa, vi har haft ett dussintals duster om detta men det hela slutade i inget..

Dusterna har fortsatt & till slut ordnade jag en plats dit soffan kunde köras ca 2 km från hennes lägenhet, nu var det upp till dom att ordna skjutsen.. Broder skulle gå in med pengar om hon kunde tala med ngn av sina kontakter däruppe, det hela skulle väl typ ta 1 timme drygt..

Hon tog kontakt med min väninna & då lät det minsann inte som ngn panik, har sedan varit tyst från henne men min bror har försökt få kontakt med henne utan resultat..

För ngn vecka sen började vi prata om att vi måste ordna detta med soffan & talade med jarkkos chef & ordnade deras bil från firman, har nu i några dar försökt komma i kontakt med henne utan resultat & idag ringde hon...

Idioten har hett bort soffan & vägrar säga vart?? Har hon sålt den eller vad?? Den är bara borta enligt henne!!

Jag blev smått galen härhemma & ringde upp broder på stört..

Efter samtalet med han ringde jag polisen & ifrågasatte mina rättigheter då denna situation är komplicerad..

Dom kopplade mig till S-vall & sen ringde en trevlig kvinna upp mig & tog emot hela storyn samt alla uppgifter jag har om henne samt till min bror, så nu är min soffa officiellt anmäld stulen & imorrn ska jag leka detektiv & ringa Fyndlagret & se om soffan kan tänkas kommit in dit..

Detta är ingen soffa du bara ger bort så pengar har hon defenetivt fått för den..

Polisen sa iaf att jag inte skulle ge upp om att få se den igen, men hur lurad känner man sig inte??

Hon kunde väl förfan tagit kontakt med mig!! Ok att hon & bror är oense, men förhelvete jag är inte brorsan!!

Blev kanske lite långt ändå, men jag blir så förbannad bara jag tänker på det..

 
Ta bort tvåsitsen & lägg på en ljusgråfärg så är det min soffa på vift, så om ngn i s-vall området känner igen den please hör av er:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0