Hur tänker ni Föräldrar?

Jag hade idag en incident på jobbet, skriver sällan om jobbrelaterade händelser men om någon själ av er som läser detta skulle kunna ge mig ett svar i vad förväntar sig ni föräldrar med barn i förskolan av oss??

Ser ni oss bara som några som passar era barn för att ni ska kunna gå & jobba, dvs helt enkelt en barnpassare eller vill ni få ut något för ert barn av tiden på förskolan??

Incidenten idag var en förälder som varit hemma med sitt barn pga lite omständigheter därhemma, barnet var inte sjukt utan ville väl bara vara hemam just då, men iaf..

På eftermiddagen vid närmare tre ringde föräldern till en kollega & sa helt enkelt att dom skulle titta förbi & leka av sig lite, kollegan trodde ju helt säkert att föräldern skulle finnas på plats under denna stund & sa ja..

Dom kom & jag pratade lite varpå föräldern säger att dom hämtar om en timme!!

-Öh, jaha var väl det jag fick fram..

-Är det inte OK?? fick jag tbax..

-Hm, nä jag tycker väl inte det är OK, men för denna gången då.. Får prata med mina kolleger imorrn men låt gå för idag..

Jag han väl inte få fram hela meningen, utan föräldern vände på skon & tog sitt barn & fräste mot mig..

Jaha det var den trevliga dagen det!!

Frågade runt bland mina kolleger & alla tyckte jag gjort rätt, vi bedriver inte barnpassning utan en fungerande verksamhet där man inte bara kan komma & släppa sina barn för att springa på ärenden eller vad dom nu vill göra..

Denna föräldern förstörde min dag & jag skulle faktiskt aldrig komma på ideen att droppa Leia för en timme om det så var Ok, vill jag att hon ska leka av sig så kan vi gå till en park med andra barn helt enkelt..

Vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag håller helt och hållet med dig..

2008-11-19 @ 19:56:01
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med dig..



Man kan inte tro att man kan lämna in sitt barn vilken tid som helst under dagen, men tyvärr så finns det såna föräldrar..

2008-11-19 @ 22:07:20
Postat av: Anna

Håller med dig..



Man kan inte tro att man kan lämna in sitt barn vilken tid som helst under dagen, men tyvärr så finns det såna föräldrar..

2008-11-19 @ 22:08:29
Postat av: Anonym

Är chockad över att det överhuvudtaget finns människor som tycker att det OK att göra så... Du gjorde helt rätt såklart!

2008-11-19 @ 22:24:41
Postat av: Anonym

hahaha! Man tror inte det är sant...

2008-11-20 @ 10:26:06
Postat av: cicci med familjen

Men NEJ så får man inte göra, DU gjorde rätt Linda!!

2008-11-21 @ 16:00:31
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0