Studentpesten är äntligen över..

Ja äntligen är denna hysteri som för varje år bara förvandlas till en än mer plåga för oss glädjedödare, men vem fan kan va glad då man i veckor får trängas på tåg, på gator med berusade mössbärare som sen ska gasta i ngn vecka på ett flak med högtalare skränades ngn sommarplåga från en svunnen tid???

Och om inte det vore nog så ska man dessutom va beredd med ett paraply i sommarhettan för att det regnar billigt mousserande vin , det ska vi minsann bara ta för
Just Idag Är Det Deras Dag!!!


Ändå har jag detta år kommit undan ganska OK, för ngn studentskiva har jag inte behövt genomlida ngt kvällspass på, då restaurangyrket är lagt åt sidan, några dagspromenader på stan har inte blivit av så ofta då jag mest stått fastklämnd på en liten innergård på Odenplan, men när det väl har hänt så händer det som sagt & jag kan faktiskt inte förstå varför en skola från ytterkommunerna el, förorterna ska ta sitt lass in till stan & gapa,, hallå är det inte smidigare för alla att hålla sig på hemmaplan eller???

Nä nu är det som sagt över så nu avslutar jag detta inlägg & tar mig en kall öl på min balkong där lugnet härskar!!!

Kommentarer
Postat av: syren

Ha det gott med ölen på balkongen!

2008-06-05 @ 19:35:21
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: syren

Ha det gott med ölen på balkongen!

2008-06-05 @ 19:35:44
URL: http://www.metrobloggen.se/abc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0