Har varenda Svenne ledigt idag???

Trodde jag hade det fixat nu då jag är sjukskriven såhär dagen innan midsommar, att slippa trängas bland folk, men vilket skämt det var!!

Jag vet inte jag, men det här med tolvdagar, halvdagar & sånt existerar inte på mitt jobb så lite *avis* blir jag allt på er som får sånt..

IAf så efter skön träning, en dusch & disken avklarad drog jag till anhalt nummer ett!! Systemet..

Klockan var ju bara tio så inte skulle det va så mycke folk!! Jo tjena!!

Parkeringen knökfull, fick ställa mig längst bort & nog var det systemet som lockade dom flesta,, sprang runt som en yrhöna (minns inte när jag var på systemet sist) Fick iaf lite till mitt vinställ & lite öl till Jarkko!!

Nästa anhalt Ica Maxi!!

Parkeringen var helt OK, finns alltid gott om plats,, klockan började ticka iväg.. Måste skynda mig!!

Tror varenda en därinne for runt med sina vagnar & självscanningsmaskiner i värsta Star Trek andan...Tog fram listan & tog ett djupt andetag.. Jag *lasade* varenda vara som aldrig förr & jag bad verkligen att jag inte skulle låta mig få gå igenom varenda grej, då skulle min tid rinna ut..

Min shopping gick på ca 35 minuter & jag tackar verkligen den som kom på det här med självscanning,, för hur mycke tid sparar man inte på att slippa plocka ur, dra varenda vara, betala & plocka i vid kassan??

Nä nu är kylen & frysen full, vinstället full, & Leia sover gott..

Det enda som behöver fyllas på nu är min mage då lunch inte har hunnits med:-)

Så skönt att min maginfluensa var en kortare variant denna gång:-)

Tjingeling!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0