Hur upprörande är detta??

Ja vem har undgått debatten om Ellos bikini för dom små???

Men frågan är igentligen hur vuxna människor kan bli så förbaskat upprörda över just ellos bikini??

Det är ju inte den första bikinin för dom små som sålts i detta land...

Hur kan ni som säger att den anspelar på sex, se ngt sexuellt över ett klädplagg till en bebis..

Ni säger att det lockar fram pedofiler & könsrollerna blir mer tydliga pga av detta lilla plagg, för hur kan man som mamma ens tänka sig tanken att ta på ngt liknande???

Vi som ska leva i ett jämnställt samhälle måste ju ändå få göra dom val man vill utan att fröken präktig förälder ska peka fingret mot en..

Vill jag klä min dotter i rosa rosetter så gör jag det, vill jag klä henne i svart så gör jag det!!

Om ni tycker det är så jäkla hemskt med denna bikini titta inte på sidan & framförallt om ingen köper den så tas den ju oxå bort, men vill nu ngn ha denna på sin dotter så låt den föräldern göra det valet utan att ni ska stirra er blinda på stranden!!

Enligt mig så kan man inte få ett jämnställt samhälle om vi måste välja bort vissa färger/ kläder/leksaker för att vi ska ha ett könsneutralt samhälle, hur ska jag lära min dotter att va en stark individ om hon redan från barnsben inte får göra sina egna val i form av att ha valmöjligheter om det så gäller dockor/bilar, svart/rosa, kjol/byxa??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0