Cancer!!

Min bror har liksom mig inte haft världens lättaste liv & vi har båda gjort våra missar här i livet, men när man nu har funnit lyckan, varför ska det då bara strula till sig för??

Han fann sin gamla kärlek för några månader sen igen & ganska snabbt bestämde dom sig för att satsa allt nu.. dom flyttade ihop & livet lekte för dom...

Jag var så glad att äntligen få tbax den bror jag känner, han som är mån om sig själv..

Gick bara några månader då första dråpslaget kom...

Cancer!! Denna hemska sjukdom drabbade dom...

Livmodercancer visade det sig vara, så ganska snabbt bestämdes en operation & den gick bra under alla förutsättningar som fanns..

Dom var positiva till det hela, men nu förra veckan kom dråpslag nummer två!!!

Cancern hade spridit sig till lymfkörtlarna & nu väntade cellgiftsbehandling inom några veckor..

Fortfarande var dom positiva till sjukdomen, för dom vill ju inte tänka negativa tankar, men så kom dråpslag nummer 3!!

Hög feber & in på akuten nu i helgen..Läkarna vet inte riktigt vad som har hänt, kanske blodförgiftning, men ngt riktigt svar får vi inte än.. Det tas prov på prov, men ngt svar kommer inte..

Febern har nu gått ner men då fann dom vätska i magen & ev ännu mer spridning på denna jäkla cancer..

Så nu ligger hon där utan ngt hopp längre, vem orkar va positiv med slangar fulla sin kropp & läkarna kan inte ge några direkta svar. 50/50 är chansen just nu om cellgiften ger någom effekt, men så länge hon inte är riktigt frisk så kan dom inte påbörja behandlingen...

Min bror är stark just nu, men jag vet att går det illa & jag är rädd för att detta inte slutar lyckligt så vet jag även att min bror kommer att gå utför igen, för vem orkar gå igenom motgång på motgång under hela sitt liv??

När man funnit lyckan igen & tappar den, vem orkar kämpa på då??


Kommentarer
Postat av: Cicci

Men herre gisses vad snabbt det gick!!

Oj blir så ledsen!!

sänder tröst kramar i massa till er alla!!



Kram C

2008-07-22 @ 18:20:46
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0