Det räcker nu!!!

Med risk att få några emot mig men jag tycker det får räcka nu....

JAg kan inte se Varför Engla´s begravning ska
direktsändas på SVT??

Vad vill dom få ut av det??

JAg vet att detta fall har engagerat & väckt mycke känslor runt hela Sverige..
JAg själv tycker det är en väldigt tragisk historia, men detta fall är inte det enda som väckt känslor detta år!!!

Ska vi börja direksända alla tragiska händelser så får vi snart inte se annat än sorgsna begravningar....

Jag kan bara tycka att det börjar likna lite väl mycke SensationsTv hos SVT & jag hoppas faktiskt att dom inte sänder den..

Visst familjen  vill att den ska sändas, det är dom som gjort en förfrågan, men då kommer vi till det här fantastiska om hur olika vi bedömer människor då!!!

När Arbogamorfadern visade sig på Efterlyst ngn dag efter den tragiska händelsen, var det oerhört många som tyckte det var smaklöst av han att gå ut i tv & tidningar.. Att han inte hade mage att sörja ifred mm..

Likaså har det diskuteras om sambons & barnen´s pappas utvikande i massmedia..Kommer det att sägas likadant nu då mamman även gett en intervju till
Aftonbladet..

Men vad är det då som gör skillnad på dessa två familjer???

Vad ger den ena rätten att visas i massmedia utan fördömande ord, men den andre ska sitta i ett hörn & gömma sig i sin sorg??

Nä jag tycker dessa händelser liksom många andra är tragiska & jag ser inget illa i att dom pratar med massmedia, men när det kommer till begravningar så tycker jag att det får vara nog för hur mycke Svenska folket ska ta del av en sorg...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0