Så vad hände i S-vall då??

Pulkåkning var ju bara att glömma & ngn krogkväll var ju inte heller på tapeten då gubben var kvar hemma i storstan & barnvakt är inget för oss än...

Vi hade helt enkelt en riktig familjevecka där vi bara umgicks, åt & skrattade en hel del åt gamla minnen & även åt charmtrollet Leia....

Jag hade ju även bestämt mig för att sluta amma just denna vecka då jag personligen kände att nu har vi helt enkelt ammat klart.. Verkar som Leia tyckte det oxå, för dra på trissor så lätt det gick, fast jag inte hade ngn pappa att tillgå som hjälpmedel....

Nu somnas det åt min skönsång, samt så har välling blivit populärt här hemma, har ju aldrig druckit det men nu slinker dte ner...Visst hon vaknar till några gånger även nu oxå, men sjunger jag lite samt visar att jag finns så somnar hon oftast  om snabbt.. Förutom inatt då, hon tyckte minsann vi skulle leka klockan fyra på morronen så medans hon låg & pladdrade så sov vi trötta föräldrar vidare...

Timrå!! kommunen som Gud måste ha glömt av eller???

Var ju även på besök i dystra Timrå då morsan fortfarande bor kvar där, & jag inser ju hur dystert denna kommun är,, finns inget som kommer att få mig att sätta mitt bohag i denna kommun nå mer.. Finns bara hockeyn där som lockar mig ut dit, samt min mor då...Men att bo där??? NO WAY!!!

Inget besök utan en tripp till Ikea...

Ja mellandagsrea på Ikea är ju lite av en tradition, & numera så är det ju som en mindre stad därute.. S-vall stadskärna kommer ju att dör ut inom en snar framtid om detta fortsätter....

Men men rea & jag går inte hand i hand..Hatar köer så skulle jag hitta ngt så är det oftast inte värt denna väntan i alla dessa köer...Sen är det ju så oxå att jag hittar sällan ngt på rea priser så för mig kvittar det.. Men en tradition ska ju inte brytas så en timme på Ikea sen fick det vara nog...

Slutsumman av mitt hembesök, är att jag måste bli bättre på att åka hem, & detta är ett av mina löften inför nästa år,, mina föräldrar lever inte för all framtid & jag vill ge Leia så mycke tid som hon kan få tillsammans med min familj...

Jag älskar min familj så oerhört trots alla brister vi har/haft, men utan brister så skulle vi ju inte va den familj vi är med den sammanhållning vi har fått pga dom...

Lite bilder från veckan som gått!!

 Börjar bli lite uttråkad..

 Kafferast!!

 Klassiska Tönnebro..

 Leia´s nyfunna vän!!

 Vad har du i garderoben Mormor??

 Invigning av nya overallen..

 Med morbror hos Morfar..


Lite långt blogginlägg, men det får ni ta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0