LCHF bountys

 
Imorgon är det fredag och jag står för fikat på jobbet och vad är då bättre att utöva mina nybörjarförsök på att baka LCHF godsaker ;-)
 
Köper med mig en kanellängd oxå så dom får sina fredags sockerkickar, men ärligt så var detta riktigt gott då jag nu tjuvsmakade en, men då gillar jag ju oxå mörk choklad :-)
 
Har kollat igenom en salig blandning av recept på dessa och har gjort mig en egen variant som säkert finns någonstans oxå..
 
Ingredienser..
 
200 gram kokos
1 dl valfri sötningsmedel( jag hade enbart hermesetas hemma så det bidde det)
1 dl kokosmjölk
1 dl grädde
3 msk kokosolja
200 gram ckoklad, jag använde 86 %
vaniljpulver som jag blandade ut chokladen med..
 
Smält kokosoljan och sötningsmedlet.. tillsätt kokos och kokosmjölken och låt stå i kylen ca en timme..ta ut och rulla till valfri form och låt stå i frysen ca 30 mnuter.. smält chokladen och smaksätt med vaniljpulver och doppa sen kokosformerna och låt stå i kylen..
 
Himmelskt gott och jag längtar redan till imorgon ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta lär jag testa!

2012-10-11 @ 21:47:56
URL: http://Mscharlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0