Dagens Lchf.

Idag blev det ett hopkok från vår relativt tomma kyl då veckohandlingen inte hunnit bli av så idag bjöds det på en enkel men grymt god köttgryta med kokt broccoli till.

Imorgon avslutas höstutmaningen och jag har ju väntat med veckans vägning till imorgon för att förhoppningsvis få ett någorlunda slutresultat. Satte 4 kg som mål och hittills har enbart 2 kg försvunnit. Får gärna smälla till med 1 kg imorgon iaf så en klippning får belöna mig ;-)

Nya mål sätts upp imorgon och även mina veckor med väldigt strikt kolhydratintag startar. Ska verkligen göra allt för att ligga på under 5 gram per dag men gärna noll vissa dar.

Nu recept på grytan.

Detta räckte till vår familj på 4.

800 gram högrev
Ett paket bacon
1 gul lök
2 buljongtärningar
1 msk tomatpure
Cayennepeppar
1 dl grädde

Skär köttet i lagom stora bitar och bryn i grytan. Dela löken i halvmånar samt baconen i tärningar. Lägg ner tillsammans med köttet och bryn allt tillsammans med buljongtärningarna, tomatpuren och cayennen. Tillsätt ca 1 liter vatten och koka ihop i 20 minuter. Avrunda med grädden och servera med valfritt tillbehör.

Enkelt och gott är min melodi ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0