????

Just nu undrar jag vad som händer med Dudde och hans sömn, rutinerna håller på och knasa sönder och jag måste nog laborera om lite för att jag själv ska få lite välbehövlig sömn,, problemet är ju att oavsett hur länge jag håller han vaken på kvällen så vaknar han rätt tidigt ändå..I bästa fall kan jag få han att sova till närmare sju, men aldrig efter...men oftast så är det mellan 5-6 vi får kliva upp härhemma...gääsp!!!

Sju skulle jag helt enkelt klara av om det var varje dag det gällde och att han går och lägger sig inom sina tidsramar, har ju en trotsig snart 5 åring som vi har nattproblem med då hon inte kan förstå att trots det är ljust ute så ska hon lägga sig?? sen att barnen ute i parken gör sig hörda till framåt nio gör inte den saken bättre så där har vi ännu ett problem, men hon sover desto längre oftast på morgonen så efter nästa vecka då ett 6 veckors sommarlov tar vid för henne så får hon vara uppe lite längre innan jag börjar tjata om nattning ;-) Men lite egentid på kvällen vill man ju ha och inte spendera den med att natta barn hela kvällarna som det nu ser ut ;-)

Idag vaknade Dudde HALV FYRA!!!! inte ens folket ute på krogen är på hemgång vid den tiden och då tycker Dudde det är en bra ide att kliva upp??? I en halvtimme försökte jag verkligen att natta om han, men han var piggelin och bara att ge upp..Vi klev upp och lite efter fem slumrade vi till en stund i soffan, men jag kan ju säga att jag är rätt mör i skallen just nu..

Har iaf hunnit med lite shopping på HM online och sitter just nu i funderingar på att shoppa hem 2 par skor oxå till mig och Leia, finns ju inga kläder tyvärr till Dylan vare sig på REAN el, på ordinarie tycker jag,...Så jag vete tusan om han ska få klara sig på sin lilla garderob som han har nu i sommar, kommer ju ändå mest knata runt i shorts och badkläder om nu vädret vill sig väl och en ny garderob till hösten är ju obligatorisk för honom både storleksmässigt och inför förskolestarten..

Ilandsproblem på hög nivå och nu blir det att försöka göra någon nytta härhemma denna gråa söndag...


Kommentarer
Postat av: charlie

"Ilandsproblem på hög nivå" - haha fan vad söt du e



tråkigt när nattnings rutinen blir så. Wayne vaknar alltid efter 8 när han ska t dagis men när vi e lediga vaknar han allt från sex t halv 8 med undantag idag då jag fick sova t nästan nio. Förra veckan när jag var ledig sov han t fan strax innan elva - helt knas :P



ne jag tar detta med bmi med en nypa salt jag med .. men måste ha koll på dt pga läkaren som ska skicka iväg remissen. hon har sin egna uppfattning om bmi enligt who har de riktiga siffror om vad som e normalt men hon har hittat på sitt egna o att under 20 är underviktigt vilket dt ej är förens 18,4 o ner - alltså fram t 18,5 är dt normalt o upp.



Jo jag hade ett bmi som var på farlig fetma eller ngt ..



naw tack gumman först blir dt lite tvätt samt en tur i stan på jakt efter ett par skor. händer hos dig?

2011-06-19 @ 10:42:40
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

åh söt header:D

2011-06-19 @ 10:58:57
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Daisy

Mmm.. jo, jag hoppas det. Men sedan jag blev medlem för 2,5-3 månader sedan så har jag bara fått 6 st jag kunnat anmäla mig till och hälften typ har varit sådanna där jag varit tvungen att köpa dyra grejer själv och då känns det ju inte så kul.



Hur sjutton får man dessa poäng om man aldrig får något att buzza?

2011-06-19 @ 12:21:18
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0