På äventyr..

Denna vecka har jag och Dylan flängt runt mer än vad vi brukar, det har varit Odenplan, Alvik och nu blir det Söder för att jag Ä N T L I G E N ska få gå på min efterkoll sen förlossningen.. Inte vidare roligt äventyr men skönt att få se en annan stadsdel..

Ångesten börjar även den krypa mig närmare nu då det imorrn är sista dagen i mammabubblan för iaf 3 veckor framåt, skulle ju igentligen jobba jan- mars oxå men det har blitt lite missuppfattning så vi får se hur det blir med det.. Ingen större katastrof om det skulle skita sig även fast vi tjänar på om gubben är hemma ekonomiskt, men tidsmässigt får vi mindre tid som familj då han jobbar bättre tider samt har lite utrymme att spela på..

Och här delar vi inte lika och kommer så inte göra och det har som sagt inte med vare sig hur jämnställt vårt förhållande är el, att vi tjänar på att han jobbar utan vi gör som vi tycker passar oss bäst.. Är så förbaskat trött på alla som tycker dom är så duktiga som delar lika på föräldraledigheten och alla som skriker efter öronmärkta dagar..

Gubben ser ju helst att han får vara ledig där i vinter så han slipper skotta snö och jag vill ha så mycket tid som möjligt på min sista mammaledighet och gärna få vara med på slutet.. Med Leia var gubben hemma dom sista månaderna och tog inskolningen, vilket han kommer få göra med Dylan oxå..Sen får vi se om jag ska gå ner i tid lite el ej?? Jarkko gick ju ner i tid första året med Leia på förskolan men nu bor vi ju lite närmare så kanske det inte blir så mycket skillnad tidsmässigt.. Leia ser ju framemot att få gå låååånga dagar igen:-)

Nä nu måste vi dra så ha en skön dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0